Aktualizacja: 29.09.2021 10:06 Publikacja: 28.09.2021 18:43
Foto: Fotorzepa / Marta Bogacz
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych poinformowało, że z powodu pojawiających się licznych błędów podczas procesu rejestracji, w nowym systemie poboru opłaty e-TOLL zarejestrowało się zaledwie 25 proc. potencjalnych użytkowników.
Co innego chwilowa awaria systemu informatycznego. To zdarza się nie tylko podmiotom publicznym, ale chociażby bankom. Ale to, że w systemie do poboru opłat nie wszyscy mogą się na czas zarejestrować, to zupełnie inna sprawa. Przedstawiciele administracji państwowej mówią zupełnie innym językiem niż przedstawiciele przewoźników. Słychać to było np. podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. transportu drogowego jeszcze 17 września. Szefowa Krajowej Administracji Skarbowej twierdziła, że wszystko jest gotowe, i wspominała tylko o drobnych niedociągnięciach. Z kolei przedstawiciel przewoźników mówił m.in. o tym, że system się zawiesza i brakuje urządzeń do jego obsługi, a aplikacja jest skomplikowana. Oczywiście lepiej, żeby 1 października rzeczywiście doszło ewentualnie tylko do drobnych niedociągnięć, a nie poważnej niewydolności, systemu.
W kwestii cyberbezpieczeństwa jesteśmy świadkami próby legitymizacji kontrowersyjnych instytucji prawnych rzekomymi wymogami unijnymi. To przykład tzw. goldplatingu – mówi prof. Tomasz Siemiątkowski, adwokat.
Na wprowadzenie wolnej Wigilii w tym roku jest już za późno. Posłowie zbyt długo zwlekali z inicjatywą, a forsowanie jej na ostatnią chwilę może przynieść więcej szkód niż korzyści. Ale nie oznacza to jednak, że o wolnej Wigilii nie należy rozmawiać, szczególnie że lata 90. już dawno szczęśliwie za nami, a dziś liczy się tzw. work-life balance.
Jak taki Janusz założy spółkę Kawa Latte sp. z o.o., w której będzie jedynym wspólnikiem, to zapłaci składkę zdrowotną. A jak jakiś Johanes ma w Berlinie spółkę Latte-Kaffee GmbH i ona założy spółkę w Warszawie, to nie zapłaci składki zdrowotnej. Dlaczego z tego powodu żadnego wzmożenia wśród naukowców i działaczy nie ma?
Najwyższy czas podyskutować szerzej o zasadach oskładkowania zarobków. Problem w tym, że dialogu nie ma.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Za liberalizacją polityki karnej powinny iść działania, które zminimalizowałyby ryzyko powrotu skazanych na przestępczą drogę. Dziś nie idzie to w parze.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
W Europie nowych magazynów buduje się mniej niż w poprzednich latach, ale i tak w Polsce powstaje ich najwięcej.
W wyniku zderzenia dwóch towarowych pociągów w Kuźni Raciborskiej do szpitala trafił jeden z maszynistów. Drugiemu nic się nie stało. Jak podała śląska policja, do wypadku doszło ok. 1.30 w nocy.
Politycy na poziomie Unii Europejskiej i krajowym muszą działać, promując proste i niedrogie opcje inwestycyjne.
Czy z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracodawca może finansować paczki, karty przedpłacone oraz spotkania świąteczne? Czy wartość tych świadczeń zawsze trzeba różnicować?
Po długich bojach rząd podjął decyzję na temat obniżenia składki zdrowotnej dla przedsiębiorców.
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas