Region jest ważny dla biznesu

Wszystkie segmenty rynku, w których operuje nasza spółka, są naszym zdaniem perspektywiczne - mówi Mariusz Lizon, dyrektor finansowy, członek zarządu Asseco Business Solutions.

Publikacja: 23.08.2015 22:00

Region jest ważny dla biznesu

Foto: materiały prasowe

Rz: Stosunek lokalnych władz ma znaczenie dla biznesu?

Mariusz Lizon: Z pewnością polityka lokalnych władz może w niektórych aspektach wpływać na regionalny biznes. Szczególnie jeśli władze angażują się w działalność biznesową i promują zarówno region, jak i stwarzają korzystne warunki do funkcjonowania firm.

Czy Asseco Business Solutions podejmuje działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu?

Można powiedzieć, że już sam przedmiot naszego działania, czyli produkcja oprogramowania, wiąże się z szeroko pojętą ekologią. Staramy się tworzyć takie rozwiązania, które optymalizują wiele aspektów działania przedsiębiorstw. Dzięki naszym produktom firmy są w stanie optymalizować procesy, np. ograniczyć zużycie dokumentów papierowych i paliwa. Moduł RAO (Retail Activity Optimization) nasz ostatni pomysł z obszaru rozwiązań mobilnych ma funkcję optymalizacji tras dojazdu przedstawicieli handlowych do klientów. Oszczędności w zużyciu paliwa są istotne. Jeśli się weźmie pod uwagę tysiące użytkowników tego rozwiązania, można powiedzieć, że mamy swój mały wkład w zmniejszenie emisji spalin do otoczenia.

Ile osób zatrudniacie?

Asseco Business Solutions zatrudnia 592 osoby. Liczba ta jest w miarę stała, biorąc pod uwagę także obecny rok.

Jakie są priorytety dla firmy na najbliższe lata?

Ekspansja zagraniczna, zwłaszcza w obszarze produkowanych przez spółkę rozwiązań wsparcia sprzedaży dla branży FMCG, rozwijanie i utrzymywanie wszystkich produktów na najwyższym poziomie jakości i konkurencyjności rynkowej, zapewnianie pracownikom możliwie jak najlepszych warunków pracy oraz utrzymanie polityki dywidendowej.

Asseco Business Solutions regularnie od siedmiu lat wypłaca akcjonariuszom dywidendę. W tym okresie do akcjonariuszy trafiło ponad 182 milionów złotych w postaci wypłaconych dywidend.

Pierwsze półrocze tego roku było dla grupy udane. Jak zapowiada się drugie?

Spółka nie publikuje prognoz, ale naszym zdaniem nikt z akcjonariuszy nie powinien być zawiedziony wynikami także po drugim półroczu.

Które segmenty rynku IT obecnie są najbardziej perspektywiczne? Z którymi wiążecie największe nadzieje?

Wszystkie segmenty rynku, w których operuje nasza spółka, są naszym zdaniem perspektywiczne. Zarówno obszar małych, jak i dużych rozwiązań ERP rozwija się zgodnie z oczekiwaniami. Największe nadzieje wiążemy jednak z ekspansją zagraniczną oraz sprzedażą rozwiązań mobilnych poza granicami kraju. Dlatego jest to jeden z wymienionych przeze mnie wcześniej priorytetów dla Asseco BS.

Czy firma koncentruje się na rozwoju w Polsce czy też raczej za granicą?

Większość przychodów i zysków, mimo dużej koncentracji na rozwoju na rynkach zagranicznych, pochodzi z rynku polskiego. Klienci w Polsce są dla nas bardzo ważni. Dlatego też co roku wypuszczamy nowe wersje produktów na krajowy rynek, dbając o zachowanie naszej wysokiej pozycji, zarówno w segmencie dużych firm, jak i MSP (oferta rozwiązań klasy ERP do zarządzania firmą). Podobnie jest w branży FMCG (systemy mobilne SFA oraz rozwiązania integracyjne), a także w sektorze instytucji zajmujących się faktoringiem (rozwiązania do obsług transakcji faktoringowych).

Nasze rozwiązania mobilne SFA wspierają zagranicznych producentów FMCG od wielu już lat. Wdrożyliśmy je w  kilkudziesięciu krajach. Przykład: zakończyliśmy właśnie projekty w  Niemczech, Francji, Belgii, Wielkiej Brytanii. Kończmy wdrożenia w regionie Azji i Pacyfiku.

Rz: Stosunek lokalnych władz ma znaczenie dla biznesu?

Mariusz Lizon: Z pewnością polityka lokalnych władz może w niektórych aspektach wpływać na regionalny biznes. Szczególnie jeśli władze angażują się w działalność biznesową i promują zarówno region, jak i stwarzają korzystne warunki do funkcjonowania firm.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piątkowski: Jak pobudzić inwestycje prywatne
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Opinie Ekonomiczne
Guntram Wolff: Strefa euro musi wzmocnić wsparcie militarne dla Bałtów
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Krótszy tydzień pracy, czyli koniec kultury zapieprzu
Opinie Ekonomiczne
Ekonomiści: Centralny czy Ukryty Rejestr Umów?
Opinie Ekonomiczne
Aneta Gawrońska: Od wojny w koalicji mieszkań nie przybędzie