Wraca home office. Pracownicy się nie cieszą

Już czterech na dziesięciu pracowników przyznaje, że praca zdalna męczy dużo bardziej niż biurowa, a 37 proc. narzeka na zachwianą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym – wynika z raportu firmy doradczej CBRE.

Publikacja: 28.01.2022 12:18

Wraca home office. Pracownicy się nie cieszą

Foto: Adobe Stock

aig

-Rekord zachorowań na koronawirusa powoduje, że pracownicy wracają na pracę zdalną. Pracownicy przyznają jednak, że wcale się nie cieszą – podkreślają autorzy raportu CBRE „Praca z domu czy z biura?". – Doświadczenia dwóch lat z pandemią pomagają jednak w pracy w trybie home office. Co drugi pracownik jest bardziej samodzielny i ma większą kontrolę nad organizacją pracy.

- Pandemia dotknęła wszystkich sfer życia organizacji: kultury, procesów, wartości, wzorów komunikacji i priorytetów. Nadal jesteśmy w procesie zmian, uczymy się elastyczności i na nowo układamy zawodową codzienność. Ostateczny kształt będzie różny dla każdej organizacji i zależny w dużej mierze od liderów – komentuje cytowana w komunikacie Małgorzata Niewińska, szefowa działu środowiska pracy i zarządzania zmianą w CBRE. - To, na czym się skoncentrują, czemu nadadzą priorytet, jakie będą ich postawy nakreśli kształt przyszłych środowisk pracy. Wiemy już, że nasza przyszłość to różnie interpretowany model hybrydowy, który czerpie to co najlepsze, z potencjału dwóch światów: biura i strefy zdalnej. Teraz, ze względu na rozwój pandemii, ponownie przechodzimy na home office. Na tym etapie warto zweryfikować dotychczasowe doświadczenia i zastanowić się co działa, a co wymaga korekty i usprawnień.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Nieruchomości
Kościół i szkoła w biurowcu
Nieruchomości
Bardzo dużo wolnych biur
Nieruchomości
Mniejsze miasta również potrzebują biur
Nieruchomości
Zapełnić biura najemcami
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Nieruchomości
Skyfall Warsaw niemal 200 metrów nad ziemią
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje