Festiwal w Salzburgu. Muzyka z polityką w tle

Nawet tak perfekcyjnie zorganizowany, dostojny i bogaty festiwal nie jest w stanie uwolnić się od tego, co aktualnie dzieje się w świecie. Na jaw wyszły też kłopotliwe problemy z rosyjskimi sponsorami.

Publikacja: 26.08.2022 03:00

„Aida” Verdiego w inscenizacji mieszkającej USA Iranki Shirin Neshat to spektakl o miłości, ale takż

„Aida” Verdiego w inscenizacji mieszkającej USA Iranki Shirin Neshat to spektakl o miłości, ale także o wojnie i cierpieniu

Foto: Salzburger Festspiele

Najostrzejszy spór toczył się w ostatnich miesiącach o Teodora Currentzisa, niezwykłe popularnego grecko-rosyjskiego dyrygenta. Nikt nie potrafi tak jak on zinterpretować znanej klasyki w sposób nieoczywisty, porywający, choć często kontrowersyjny. Stworzony przez niego w Rosji, znakomity zespół musicAeterna (orkiestra i chór) jest jednak sponsorowany przez wielki rosyjski Bank VTB, obłożony sankcjami po wybuchu wojny w Ukrainie. Z jego pieniędzy dla artystów Currentzisa powstała też siedziba w Petersburgu.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Muzyka klasyczna
Alexis Kossenko, kolejny muzyk z zarzutami o molestowanie seksualne
Muzyka klasyczna
Elīna Garanča zaśpiewa na Festiwalu Eufonie. To kobieta o wielu wcieleniach
Muzyka klasyczna
Koryfeusze Muzyki Polskiej: Jakub Józef Orliński i atrakcyjne kobiety
Muzyka klasyczna
XI Międzynarodowy Festiwal Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Muzyka klasyczna
Janusz Olejniczak: Trudno dogonić swoje marzenia