Festiwal w Salzburgu. Muzyka z polityką w tle

Nawet tak perfekcyjnie zorganizowany, dostojny i bogaty festiwal nie jest w stanie uwolnić się od tego, co aktualnie dzieje się w świecie. Na jaw wyszły też kłopotliwe problemy z rosyjskimi sponsorami.

Publikacja: 26.08.2022 03:00

„Aida” Verdiego w inscenizacji mieszkającej USA Iranki Shirin Neshat to spektakl o miłości, ale takż

„Aida” Verdiego w inscenizacji mieszkającej USA Iranki Shirin Neshat to spektakl o miłości, ale także o wojnie i cierpieniu

Foto: Salzburger Festspiele

Najostrzejszy spór toczył się w ostatnich miesiącach o Teodora Currentzisa, niezwykłe popularnego grecko-rosyjskiego dyrygenta. Nikt nie potrafi tak jak on zinterpretować znanej klasyki w sposób nieoczywisty, porywający, choć często kontrowersyjny. Stworzony przez niego w Rosji, znakomity zespół musicAeterna (orkiestra i chór) jest jednak sponsorowany przez wielki rosyjski Bank VTB, obłożony sankcjami po wybuchu wojny w Ukrainie. Z jego pieniędzy dla artystów Currentzisa powstała też siedziba w Petersburgu.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Muzyka klasyczna
Kobieta będzie kierować Filharmonią Narodową
Muzyka klasyczna
NOSPR ma nowego dyrektora, w innych instytucjach poszukiwania trwają
Muzyka klasyczna
Festiwal Beethovenowski. Urok intymnego śpiewania
Muzyka klasyczna
Wokół Beethovena. Jedyny taki Festiwal
Muzyka klasyczna
Beethoven wciąż na fali