Cyfra + przyspiesza wyścig na nowe usługi

Wprowadzana przez platformę usługa umożliwi odbieranie wykupionego pakietu kanałów na dwóch telewizorach jednocześnie

Publikacja: 12.08.2009 17:40

Cyfra + przyspiesza wyścig na nowe usługi

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Właściciel Cyfry+, spółka Canal+ Cyfrowy, wprowadza tzw. multiroom, jako pierwsza platforma cyfrowa na polskim rynku. - Za rok chcemy mieć kilkadziesiąt tysięcy użytkowników tej usługi - mówi Bertrand Le Guern, prezes Canal+ Cyfrowego. Ci abonenci najdroższych pakietów: prestiżowego+ i prestiżowego HD+, którzy zdecydują się na multiroom, będą musieli za niego dodatkowo zapłacić, ale też mieć albo dokupić lub wydzierżawić od Cyfry+ drugi dekoder oraz kupić drugą antenę satelitarną lub po prostu dodatkowy konwerter do anteny.

Zamiast karty abonenckiej klient z wykupioną opcją multiroom dostanie dwa nowe moduły, z których drugi - dodatkowy, pozwala na oglądanie wykupionego pakietu przez sześć godzin. Potem trzeba go ponownie aktywować stykając go z modułem głównym. Zabieg jest stosowany po to, by mało wygodne było oszukiwanie firmy i kupowanie pakietu z multiroomem na spółkę np. z sąsiadem. - We Francji, gdzie każde mieszkanie ma własną sieć elektryczną, taka usługa działa z wykorzystaniem sieci. W Polsce, gdzie taka sieć jest wspólna dla całego bloku, niemożliwe jest wprowadzenie takiego rozwiązania - mówi Bertrand Le Guern.

Przyznaje, że wprowadzenie multiroomu jest bardzo kosztowne (na rynku nie ma wielu dostawców takiego sprzętu i jest on drogi). W przeliczeniu na jedną kartę inwestycja w nową usługę zwróci się dopiero po kilku latach.

- Dla nas o wartości tego projektu stanowi to, że jesteśmy z nim na rynku jako pierwsi - utrzymuje.

Cyfra+, która chce teraz zostać operatorem drugiego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej i ma w planach kanały dla tego multipleksu, poinformowała też, że ponad 150 tys. jej abonentów ma już dekoder umożliwiający odbiór takiej telewizji. Le Guern uzależnia jednak start Canal+ Cyfrowego w konkursie na operatora od tego, czy regulatorzy wprowadzą dla nadawanych na nim stacji obowiązek must-carry (czyli oferowania ich we wszystkich kablówkach i platformach cyfrowych).

Według ostatnich danych Cyfra+ ma dziś 1,38 mln abonentów, a jej konkurencyjne platformy - Cyfrowy Polsat i "n" odpowiednio - 2,8 mln i 0,75 mln abonentów. Rzeczniczka platformy "n" nie chciała powiedzieć czy "n" też przymierza się do wprowadzenia multiroomu. Wprowadzenia takiej usługi w przyszłości nie wyklucza natomiast największa pod względem abonentów platforma Cyfrowy Polsat. - Nie komentujemy działań konkurencji, mamy własną strategię i nie wyklucza ona wprowadzenia w przyszłości usługi multiroom - mówi "Rz" Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu.

Od czasu pojawienia się na rynku w październiku 2006 roku platformy "n" wchodzącej w skład grupy ITI, między trzema największymi platformami cyfrowymi na polskim rynku (czwarta, uruchomiona jesienią ubiegłego roku, należy do TP SA, a kolejną ma w planach na ten rok telewizja publiczna) rozpoczęła się poważna rywalizacja na kolejne, coraz bardziej zaawansowane usługi. Platformy kolejno wprowadzały do oferty kanały w wysokiej rozdzielczości (HD), dekodery z twardym dyskiem i opcja nagrywania programu (czyli tzw. PVR) czy wideo na żądanie. Wprowadzając multiroom, Cyfra+ kontynuuje ten wyścig.

Właściciel Cyfry+, spółka Canal+ Cyfrowy, wprowadza tzw. multiroom, jako pierwsza platforma cyfrowa na polskim rynku. - Za rok chcemy mieć kilkadziesiąt tysięcy użytkowników tej usługi - mówi Bertrand Le Guern, prezes Canal+ Cyfrowego. Ci abonenci najdroższych pakietów: prestiżowego+ i prestiżowego HD+, którzy zdecydują się na multiroom, będą musieli za niego dodatkowo zapłacić, ale też mieć albo dokupić lub wydzierżawić od Cyfry+ drugi dekoder oraz kupić drugą antenę satelitarną lub po prostu dodatkowy konwerter do anteny.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem