Aktualizacja: 08.11.2024 17:03 Publikacja: 17.03.2023 12:39
Siedziba Agory przy ulicy Czerskiej w Warsawie
Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski
Grupa Agora, właściciel sieci kin Helios, Radia Zet i „Gazety Wyborczej” w ostatnim kwartale 2022 roku odnotowała 331 mln zł przychodu (spadek o 5,9 proc. rok do roku), 55,3 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA, spadek o 15,6 proc. rok do roku), ale jej wynik operacyjny i netto były ujemne. Strata operacyjna medialnego holdingu wyniosła 30,4 mln zł, a strata netto 31,4 mln zł.
O ile EBITDA przebiła oczekiwania biur maklerskich ankietowanych przez PAP o 32 proc. i strata netto jest trochę mniejsza niż oczekiwano , o tyle strata operacyjna jest głębsza o 5 mln zł niż przewidywali analitycy.
Zaczęło się przydzielanie ostatnich pieniędzy z Unii Europejskiej przeznaczonych na budowę sieci szybkiego internetu w Polsce. Kto je otrzyma, a kto nie?
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Były prezydent Donald Trump złożył w czwartek pozew przeciwko CBS Broadcasting Inc. i CBS Interactive Inc., domagając się 10 mld dolarów odszkodowania za wywiad, który program „60 Minutes” przeprowadził z wiceprezydent Kamalą Harris. Pozew został określony przez prawników zajmujących się pierwszą poprawką do Konstytucji Stanów Zjednoczonych jako „bezzasadny i niebezpieczny”.
Bez wsparcia mediów przyszłe wybory będą moderowane przez algorytmy mediów społecznościowych – alarmują szefowie polskich redakcji.
Mikołaj Fidziński, dziennikarz redakcji gospodarczo-biznesowej „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, zdobył pierwsze miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Poezji dla Dzieci im. Wandy Chotomskiej.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Podmiot zależny od Gremi Media S.A., wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” przejmuje od Południowej Oficyny Wydawniczej magazyn „Wieści Rolnicze” wraz z portalem wiescirolnicze.pl. To ogólnopolski bezpłatny miesięcznik wydawany w nakładzie 40 tys. egzemplarzy, a w internecie odwiedzany przez 350 tys. czytelników miesięcznie.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Wiemy jak wyglądał rynek dystrybutorów filmów kinowych w Polsce w pierwszym półroczu 2024 roku. Niektórzy dotychczasowi liderzy znaleźli się poza podium. A kto na nim?
Sąd Okręgowy w Warszawie zobowiązał Agorę S.A. do przeproszenia prof. Elżbiety Chojny-Duch za nieusunięcie obraźliwych dla niej postów i zapłatę 10 tys. zł zadośćuczynienia (żądała 50 tys. zł).
2,1 mld euro domagają się medialne grupy z Europy od technologicznej firmy prowadzącej najbardziej znaną wyszukiwarkę na świecie i potentata na rynku reklamy internetowej. Pozew złożony przez Greyfield Capital właśnie trafił do sądu w Holandii.
Agora, właściciel między innymi „Gazety Wyborczej” i sieci kin Helios, ogłosiła kolejną dużą falę zwolnień. Pracę do końca marca ma stracić do 190 pracowników zatrudnionych w obszarze prasa cyfrowa i drukowana oraz internet.
O 2-4 proc. urosnąć mają w tym roku wydatki na reklamę w Polsce, ale frekwencja w kinach będzie nadal niższa o 20 proc. niż w rekordowym 2019 r. – spodziewa się właściciel sieci Helios i „Gazety Wyborczej”. Jakie wyniki sam wypracuje i kiedy pokaże strategię?
51 proc. udziałów Eurozetu ma wydawca „Gazety Wyborczej” po szybkiej poniedziałkowej transakcji. To jego reakcja na – również dzisiejszą - decyzję sądu apelacyjnego w sporze z urzędem antymonopolowym. Ten rozważa kasację. Mimo tego Agora ma już nowy cel.
Jej negatywni bohaterowie nadal są prominentnymi politykami, a to co wtedy wydawało się największą aferą korupcyjną jest już tylko wspomnieniem po operacji polityczno-medialnej, która chyba bardziej skompromitowała środowisko medialne niż polityczne.
Za rok-dwa w kinach nie będzie śladu po pandemii, ale w przyszłym roku widownia będzie niższa niż w rekordowym 2019 r. – uważa zarząd Agory. W 2023 r. rynek reklamy w Polsce widzi płaski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas