Wyniki i prognozy Agory: kina będą odbudowywać się dłużej

O 2-4 proc. urosnąć mają w tym roku wydatki na reklamę w Polsce, a frekwencja w kinach będzie niższa o 20 proc. niż w rekordowym 2019 r. – spodziewa się właściciel sieci Helios i „Gazety Wyborczej”. Jakie wyniki sam wypracuje?

Publikacja: 17.03.2023 12:39

Siedziba Agory przy ulicy Czerskiej w Warsawie

Siedziba Agory przy ulicy Czerskiej w Warsawie

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Grupa Agora, właściciel sieci kin Helios, Radia Zet i „Gazety Wyborczej” w ostatnim kwartale 2022 roku odnotowała 331 mln zł przychodu (spadek o 5,9 proc. rok do roku), 55,3 mln zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA, spadek o 15,6 proc. rok do roku), ale jej wynik operacyjny i netto były ujemne. Strata operacyjna medialnego holdingu wyniosła 30,4 mln zł, a strata netto 31,4 mln zł.

O ile EBITDA przebiła oczekiwania biur maklerskich ankietowanych przez PAP o 32 proc. i strata netto jest trochę mniejsza niż oczekiwano , o tyle strata operacyjna jest głębsza o 5 mln zł niż przewidywali analitycy.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Media
„Globalny Chrząszcz”, nowość w ofercie podcastowej „Rzeczpospolitej”
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros Discover rozpoczął proces sprzedaży TVN
Media
Kto przejmie majątek Solorza? Ekspert wyjaśnia, co się może stać
Media
Dzieci Zygmunta Solorza wytoczą nowe działa. Już nie ukrywają, z kim walczą
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Media
Zygmunt Solorz przerywa milczenie. Zdradza komu zostawi swój majątek
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku