„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października

Najnowszy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera „Rzeczpospolita”, na której redakcyjne treści inni dziennikarze w kraju powoływali się w październiku ponad 2,3 tys. razy. Drugie miejsce zajmuje RMF FM z wynikiem ponad 1,9 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z liczbą 1,8 tys. cytowań.

Publikacja: 16.11.2022 13:17

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października

Foto: Gremi Media SA

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów największy udział stanowi prasa (40 proc.) – w zestawieniu znajduje się aż 6 tytułów prasowych. Są to kolejno „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Wyborcza” i „Newsweek”. 27% utrzymują stacje telewizyjne, takie jak TVP Info, TVN24, Polsat News oraz TVN. Jedną piątą TOP 15 (20%) tworzą portale internetowe: Wirtualna Polska, Onet oraz Interia. Najmniejszy udział należy do rozgłośni radiowych (13%), które reprezentują dwie duże stacje ogólnopolskie – RMF FM i Radio Zet.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” z liczbą 2,3 tys. wzmianek po jednym miesiącu przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Jako pierwsi poinformowaliśmy m.in. o zablokowaniu przez KE wypłat funduszy z polityki spójności dla Polski do czasu zastosowania się kraju do wyroku TSUE dotyczącego sądownictwa.

Czytaj więcej

Rachunek za politykę PiS. Polska nie dostanie na razie żadnych pieniędzy z UE

Na drugim miejscu znalazło się RMF FM, cytowane przez inne redakcje 1,9 tys. razy. Podium zestawienia zamyka natomiast portal Wirtualna Polska z wynikiem 1,8 tys. odniesień w innych tytułach mediowych w kraju.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” niezmiennie liderem wśród mediów prasowych

„Rzeczpospolita” utrzymuje się na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Nasze informacje inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 2,3 tys. razy.

Miejsce drugie z awansem o jedną pozycję zajmuje „Super Express” (1,3 tys.). Skok o dwie pozycje i miejsce trzecie należy do dziennika „Fakt”, cytowanego w ubiegłym miesiącu 1,2 tys. razy. 

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Pierwsze miejsce „Rzeczpospolitej” również wśród prasy ekonomiczno-biznesowej

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się „Rzeczpospolita” (2,3 tys.). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna”, a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do „Forbes” (224). Kolejne miejsca w zestawieniu zajęli „Puls Biznesu” (218) oraz „Parkiet” (29).

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze wydawnictwa: awans Gremi Media

Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy”, łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 5,6 tys. razy. Drugie miejsce utrzymuje grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem prawie 3 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP. Z awansem o dwa miejsca podium zamyka Cyfrowy Polsat (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik), którego materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 2,7 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju. Trzy miejsca do góry względem poprzedniego miesiąca wzrosła pozycja grupy Gremi Media (2,4 tys.) reprezentowanej przez „Rzeczpospolitą” oraz „Parkiet”.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości 33 839 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 - 31 października 2022 roku.

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów największy udział stanowi prasa (40 proc.) – w zestawieniu znajduje się aż 6 tytułów prasowych. Są to kolejno „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Wyborcza” i „Newsweek”. 27% utrzymują stacje telewizyjne, takie jak TVP Info, TVN24, Polsat News oraz TVN. Jedną piątą TOP 15 (20%) tworzą portale internetowe: Wirtualna Polska, Onet oraz Interia. Najmniejszy udział należy do rozgłośni radiowych (13%), które reprezentują dwie duże stacje ogólnopolskie – RMF FM i Radio Zet.

Pozostało 85% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?