„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października

Najnowszy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera „Rzeczpospolita”, na której redakcyjne treści inni dziennikarze w kraju powoływali się w październiku ponad 2,3 tys. razy. Drugie miejsce zajmuje RMF FM z wynikiem ponad 1,9 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z liczbą 1,8 tys. cytowań.

Publikacja: 16.11.2022 13:17

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października

Foto: Gremi Media SA

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów największy udział stanowi prasa (40 proc.) – w zestawieniu znajduje się aż 6 tytułów prasowych. Są to kolejno „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Wyborcza” i „Newsweek”. 27% utrzymują stacje telewizyjne, takie jak TVP Info, TVN24, Polsat News oraz TVN. Jedną piątą TOP 15 (20%) tworzą portale internetowe: Wirtualna Polska, Onet oraz Interia. Najmniejszy udział należy do rozgłośni radiowych (13%), które reprezentują dwie duże stacje ogólnopolskie – RMF FM i Radio Zet.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” z liczbą 2,3 tys. wzmianek po jednym miesiącu przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Jako pierwsi poinformowaliśmy m.in. o zablokowaniu przez KE wypłat funduszy z polityki spójności dla Polski do czasu zastosowania się kraju do wyroku TSUE dotyczącego sądownictwa.

Czytaj więcej

Rachunek za politykę PiS. Polska nie dostanie na razie żadnych pieniędzy z UE

Na drugim miejscu znalazło się RMF FM, cytowane przez inne redakcje 1,9 tys. razy. Podium zestawienia zamyka natomiast portal Wirtualna Polska z wynikiem 1,8 tys. odniesień w innych tytułach mediowych w kraju.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

„Rzeczpospolita” niezmiennie liderem wśród mediów prasowych

„Rzeczpospolita” utrzymuje się na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Nasze informacje inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 2,3 tys. razy.

Miejsce drugie z awansem o jedną pozycję zajmuje „Super Express” (1,3 tys.). Skok o dwie pozycje i miejsce trzecie należy do dziennika „Fakt”, cytowanego w ubiegłym miesiącu 1,2 tys. razy. 

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Pierwsze miejsce „Rzeczpospolitej” również wśród prasy ekonomiczno-biznesowej

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się „Rzeczpospolita” (2,3 tys.). Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna”, a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do „Forbes” (224). Kolejne miejsca w zestawieniu zajęli „Puls Biznesu” (218) oraz „Parkiet” (29).

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Najbardziej opiniotwórcze wydawnictwa: awans Gremi Media

Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy”, łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 5,6 tys. razy. Drugie miejsce utrzymuje grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem prawie 3 tys. wzmianek dla tytułów z raportu Abczdrowie, Autokult, Dobreprogramy, Money, o2, Pudelek i WP. Z awansem o dwa miejsca podium zamyka Cyfrowy Polsat (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik), którego materiały redakcyjne łącznie pojawiły się ponad 2,7 tys. razy w innych tytułach mediowych w kraju. Trzy miejsca do góry względem poprzedniego miesiąca wzrosła pozycja grupy Gremi Media (2,4 tys.) reprezentowanej przez „Rzeczpospolitą” oraz „Parkiet”.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości 33 839 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 - 31 października 2022 roku.

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów największy udział stanowi prasa (40 proc.) – w zestawieniu znajduje się aż 6 tytułów prasowych. Są to kolejno „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Wyborcza” i „Newsweek”. 27% utrzymują stacje telewizyjne, takie jak TVP Info, TVN24, Polsat News oraz TVN. Jedną piątą TOP 15 (20%) tworzą portale internetowe: Wirtualna Polska, Onet oraz Interia. Najmniejszy udział należy do rozgłośni radiowych (13%), które reprezentują dwie duże stacje ogólnopolskie – RMF FM i Radio Zet.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem