19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 11.10.2021 21:00 Publikacja: 11.10.2021 20:20
Foto: materiały prasowe
Średni roczny wzrost globalnego rynku gier w latach 2019–2024 będzie sięgał 9 proc. i na koniec tego okresu osiągnie 219 mld dol. – szacuje portal Newzoo. Przez globalny rynek gier przetacza się fala konsolidacji. Polskie studia też stają się jej częścią.
Potwierdzeniem tego jest najnowsza transakcja zawarta na polskim rynku gier, czyli zakup przez Tencent Holdings znaczącego pakietu Bloober Teamu. Lista światowych spółek, w których udziały (z reguły mniejszościowe) ma chiński gigant, jest już bardzo długa. Jego transakcja dotycząca inwestycji w Bloobera wpisuje się w scenariusz, który niedawno nakreślił zarząd polskiego studia. Podkreślił, że chce ono poszerzyć działalność. Do tej pory firma koncentrowała się na horrorze psychologicznym, teraz zamierza trafiać do większej grupy docelowej i tworzyć gry z większą liczbą elementów akcji.
Chińscy właściciele TikToka rozważają sprzedaż jego amerykańskich aktywów Elonowi Muskowi - donosi agencja Bloomberga. W ten sposób mogą zareagować na widmo potencjalnej blokady tego serwisu w USA.
Warner Bros. Discovery, Telewizja Polska i Grupa Polsat – tak wygląda podium nadawców, którym w 2024 roku widzowie telewizji linearnej i serwisów na życzenie poświęcili najwięcej czasu. Czyli ile?
TikTok – mimo swojej ogromnej popularności – może zniknąć ze sklepów z aplikacjami w USA do 19 stycznia, jeśli Sąd Najwyższy nie zdecyduje się zablokować federalnego prawa zmuszającego TikTok do zerwania powiązań z chińską spółką macierzystą – informuje agencja AP. Aplikacja od lat znajduje się pod lupą amerykańskich prawodawców.
Meta ogłosiła, że kończy swoje programy różnorodności, równości i integracji. To kolejny sposób, w jaki koncern Marka Zuckerberga chce zdobyć przychylność prezydenta-elekta USA Donalda Trumpa tuż przed inauguracją.
Wieloletni redaktor naczelny „Rzeczpospolitej” został uhonorowany nagrodą dla najlepszego dziennikarza gospodarczego 2024 roku za całokształt dorobku.
Przy „Lorelei and the Laser Eyes” nie sposób ryczeć z frustracji. Tak bardzo wciąga!
Dynamiczny rozwój branży gier wideo otworzył przed graczami nowe możliwości interakcji i rywalizacji. Wykorzystały to podmioty trzecie, zarabiając na key/skin gamblingu. Czym on jest i jakie działania podejmują polskie władze, by przeciwdziałać negatywnym skutkom tej działalności?
Branża wkracza w najciekawszy okres. Premiery zapowiadają mniejsze i większe podmioty, jak 11 bit studios, które finiszuje z drugą częścią „Frostpunka”.
W Kolonii ruszają w środę największe coroczne targi gier w Europie i drugie co do wielkości na świecie. Wybiera się tam spora grupa firm z Polski.
AI wdziera się do studiów gamingowych. Producenci jednak uspokajają: tworzenie cyfrowej rozrywki opiera się na kreatywności, której boty jeszcze długo nie będą w stanie osiągnąć.
Ceny niektórych starych gier komputerowych zaczynają osiągać niebotyczny pułap. I trudno się dziwić: to dziś obszar kultury popularnej, który staje się równoprawnym rywalem literatury czy muzyki na płytach.
Hit od Amazona to zjawisko – powstał na kanwie gry, a ta dzięki popularności serialu wróciła do łask. Eksperci sądzą, iż ten miks kultury gamingu i ekranu to patent na sukces, po który producenci sięgać będą teraz coraz częściej.
Jeszcze kilka lat temu sektor gier był motorem hossy na warszawskiej giełdzie. Od 2022 roku branża radzi sobie jednak znacznie gorzej niż rynek. Które spółki wyróżnią się w tym roku?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas