Polskie studia jadą na największe targi gier Gamescom

W Kolonii ruszają w środę największe coroczne targi gier w Europie i drugie co do wielkości na świecie. Wybiera się tam spora grupa firm z Polski.

Publikacja: 19.08.2024 04:30

Co roku targi w Kolonii odwiedza ponad tysiąc wystawców i ponad 350 tys. fanów gier

Co roku targi w Kolonii odwiedza ponad tysiąc wystawców i ponad 350 tys. fanów gier

Foto: AdobeStock

Sektor gier, po covidowym ożywieniu, przeżywa obecnie trudniejsze chwile, ale długofalowe perspektywy branży są nadal bardzo dobre. W tym tygodniu odbędzie się coroczne święto graczy: targi Gamescom w niemieckiej Kolonii. Ruszą 21 sierpnia i potrwają do 25 sierpnia. Co roku imprezę odwiedza ponad 350 tys. osób, a swoje gry prezentuje ponad tysiąc wystawców.

W dniach 21–23 sierpnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zorganizuje na targach stoisko narodowe. Ta opcja cieszy się dużym zainteresowaniem. – Na ten moment mam 60 zgłoszeń. Zachęcam do śledzenia strony internetowej PARP i profilu programu promocji sektora kreatywnego na Facebooku, gdzie będziemy publikować relacje ze stoiska – informuje Małgorzata Brodzicka, specjalistka z departamentu wsparcia przedsiębiorczości PARP. Korzystanie ze stoiska jest bezpłatne. Natomiast uczestnicy sami pokrywają koszty związane z podróżą, zakwaterowaniem oraz koszty biletów wstępu na targi.

Czekając na premiery

Najbardziej znanym studiem z Polski jest CD Projekt, twórca serii gier „Wiedźmin” oraz „Cyberpunk”. – Na Gamescomie będziemy obecni biznesowo i inwestorsko. Zaplanowaliśmy szereg spotkań z partnerami biznesowymi i przedstawicielami funduszy, którzy w tym roku przyjadą do Kolonii. Nie będziemy jednak mieć swojego stoiska w strefie publicznej targów – informuje Katarzyna Szulc, odpowiadająca za relacje inwestorskie w CD Projekcie.

Do Kolonii wybiera się też 11 bit studios, czyli twórca „Frostpunka” oraz „This War of Mine”. Zarówno CD Projekt, jak i 11 bit studios szykują w najbliższych latach premierową ofensywę. W przypadku tej drugiej firmy premiery odbędą się już stosunkowo niedługo. – Oczywiście, 11 bit studios będzie obecne w Kolonii. Nie będziemy mieć własnego stoiska w części otwartej, na którym fani mogliby grać w nasze tytuły. Będzie to natomiast możliwe na stoiskach naszych partnerów. Na stoisku Xboxa będą dostępne „The Alters” i „Creatures of Ava” – zapowiada Dariusz Wolak, odpowiadający za relacje inwestorskie 11 bit studios. Z kolei na stoisku AMD fani będą mogli testować takie tytuły, jak „Frostpunk 2”, „The Alters” i „Creatures of Ava”. – Nasza bezpośrednia obecność będzie sprowadzała się do części zamkniętej, w której będziemy spotykać się z partnerami biznesowymi. Oczywiście do Kolonii wybierają się też przedstawiciele naszego wydawnictwa, żeby polować na ciekawe projekty – sygnalizuje Wolak.

Duże nadzieje z targami wiąże też studio 7Levels. – Jesteśmy coraz bliżej zakończenia prac nad naszą najnowszą i największą produkcją, tworzoną przy współpracy ze studiem filmowym Legendary. Liczymy na wiele udanych spotkań zarówno z prasą, jak i z potencjalnymi partnerami – mówi Krzysztof Król, wiceprezes 7Levels.

Wtóruje mu Piotr Gamracy, szef bydgoskiego studia Vivid Games. Jego zdaniem każda firma z branży gier powinna być obecna na Gamescomie. – To niepowtarzalna okazja do bezpośrednich spotkań z czołowymi wydawcami, producentami i partnerami, a także do poznania najnowszych trendów i innowacji. Naszym priorytetem jest prezentacja „Real Boxing 3” przed potencjalnymi partnerami biznesowymi, z którymi prowadzimy zaawansowane rozmowy – mówi szef Vividu.

Do Kolonii wybierają się też m.in. Cherrypick Games, Gaming Factory, Gamivo, Render Cube, Play of Battle oraz Spectral Games. – Na targi jedziemy z „Japanese Drift Master”, czyli naszym największym tytułem. Chcemy maksymalnie zaangażować graczy, mogą spodziewać się przejazdów na czas i konkursów z nagrodami – zapowiada Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

Z kolei Render Cube pojawi się na polskim stoisku gamingowym. – Nasz wydawca, Toplitz Productions, będzie w sektorze biznesowym, w którym my też będziemy się pojawiać, aby porozmawiać z partnerami oraz z innymi zainteresowanymi – informuje Kamil Judasz, menedżer ds. marketingu w Render Cube.

Niezastąpione interakcje

Wielu graczy czeka na Gamescom ze względu na zapowiedzi nowych tytułów, choć te można śledzić przecież bez ruszania się z fotela. – Jeśli jednak ktoś chce spotkać miłośników gier, szczerze porozmawiać o tym, co myślą, i poczuć wyjątkową atmosferę, to nic nie zastąpi wyjazdu do Kolonii. Zawsze przywożę z Gamescomu szereg cennych kontaktów, które przeradzają się w relacje biznesowe lub koleżeńskie. Jestem przekonany, że tym razem będzie podobnie – mówi Aleksander Rosenke zajmujący się w Gamivo partnerstwami strategicznymi.

Wtóruje mu Ari Sapriel, dyrektor marketingu studia People Can Fly. – Choć wydarzenia cyfrowe cieszą się coraz większą popularnością i oferują szansę na większy globalny zasięg, to wydarzenia „fizyczne”, takie jak Gamescom, niosą wyjątkową wartość – mówi. Wskazuje że targi są wyjątkową okazją dla twórców gier, żeby mogli zobaczyć na żywo emocjonalne reakcje graczy. – Zwrot z inwestycji w przypadku tych emocjonalnych doświadczeń może być trudny do zmierzenia, ale wartości, takie jak lojalność graczy, które są budowane dzięki interakcjom, są bezcenne – dodaje przedstawiciel PCF.

Sektor gier, po covidowym ożywieniu, przeżywa obecnie trudniejsze chwile, ale długofalowe perspektywy branży są nadal bardzo dobre. W tym tygodniu odbędzie się coroczne święto graczy: targi Gamescom w niemieckiej Kolonii. Ruszą 21 sierpnia i potrwają do 25 sierpnia. Co roku imprezę odwiedza ponad 350 tys. osób, a swoje gry prezentuje ponad tysiąc wystawców.

W dniach 21–23 sierpnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zorganizuje na targach stoisko narodowe. Ta opcja cieszy się dużym zainteresowaniem. – Na ten moment mam 60 zgłoszeń. Zachęcam do śledzenia strony internetowej PARP i profilu programu promocji sektora kreatywnego na Facebooku, gdzie będziemy publikować relacje ze stoiska – informuje Małgorzata Brodzicka, specjalistka z departamentu wsparcia przedsiębiorczości PARP. Korzystanie ze stoiska jest bezpłatne. Natomiast uczestnicy sami pokrywają koszty związane z podróżą, zakwaterowaniem oraz koszty biletów wstępu na targi.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krok bliżej do inwestycji Intela w Polsce
Biznes
Instytut Wzornictwa Przemysłowego już po raz 31. organizuje Konkurs Dobry Wzór!
Biznes
Po raporcie Draghiego o przyszłości UE: telekomunikacja podzielona
Biznes
Na system kaucyjny wydamy ponad 14 mld zł. Czy wejdzie aż dziewięciu operatorów?
Biznes
Totalne zwycięstwo UE nad Apple i Google. Komisarz płakała po wyroku
Biznes
Himarsy dla Polski. Nie będzie ich aż 500