Firma PwC udostępniła dziś część raportu „Global Entertainment &Media Outlook 2021-2025” dotyczącą Polski. Prognozuje w nim, że w tym roku wydatki na media i rozrywkę w naszym kraju wyniosą prawie 9,61 mld dol., a w przyszłym o 877 mln dol. więcej, czyli około 10,5 mld dol. Do 2025 r. branża będzie rozwijać się w średniorocznym tempie ponad 6 proc. – przewidują analitycy PwC. Najszybciej rosnącym segmentem będą serwisy streamingowe z treściami wideo (ang. OTT, over the top).
Takie było tempo spadku sektora w 2020 r. za sprawą pandemii i rygorów z nią związanych. Najsilniej Covid-19 uderzył w kina, których przychody w minionym roku PwC szacuje na zaledwie 95 mln dol., podczas gdy w 2019 r. uzyskały 324 mln dol. (ponad 1 mld zł). Bieżący rok powinien przynieść kinom odbicie, jednak jak podkreślają eksperci PwC, wyniki będą jednak wciąż odległe od tych osiąganych w 2019 roku.
„Uda się prawdopodobnie do nich wrócić najwcześniej w 2023 r.” – oceniają autorzy raportu.
W pandemii silnie ucierpiały także takie branże jak organizatorzy konferencji (spadek ze 126 mln dol. do 40 mln dol.) oraz koncertów muzycznych (spadek ze 179 mln dol. do 43 mln dol.).
Segmentem, który nie odnotował spadku, a wręcz przeciwnie była reklama internetowa. Wpływy z kampanii w sieci wyniosły w ub.r. 1,22 mld dol. Jak zauważa PwC, nie ziściły się obawy, że skurczy się o 1,1 proc. Średnioroczna stopa wzrostu w latach 2020-2025 wyniesie 3,67 proc. – prognozuje doradcza firma. Przy czym zdecydowana część wzrostu przypaść ma na reklamę mobilną (wzrost średnio co roku o 7 proc.).