W niektórych przypadkach pozwala to obliczyć, jakie przychody daje taka działalność.
Jak podaje Forbes, najpopularniejszy YouTuber na świecie, młody Szwed, który dowcipnie komentuje gry i który ma ponad 50 mln subskrybentów swojego kanału, może liczyć na przychody rzędu 15 mln dol. rocznie. Trzeba jednak pamiętać, że podana kwota - jak informuje Forbes - to wartość przed opodatkowaniem. Jak wygląda kanał najbardziej kasowego światowego youtubera i jakie materiały trzeba produkować, by zarabiać miliony? Najlepiej odwiedzić jego kanał i samemu się przekonać.
Wynik, jaki zanotował w 2016 r. PewDiePie, to absolutny rekord. Drugi na liście najpopularniejszych twórców, Roman Atwood, szacowany jest przez Forbes na 8 mln dol. W jego przypadku dobry wynik to w dużej mierze zasługa współpracy z producentem papieru Scott Toilet Paper. Drugi na liście youtuber to twórca przede wszystkim tzw. pranków.
Większość internetowych twórców ma wiele różnych źródeł przychodu. Utrzymywanie się tylko z reklam wyświetlanych przed filmikami to wyjątek. Najczęściej twórcy zarabiają na tworzeniu sponsorowanych filmików, lokowaniu produktów czy sprzedaży gadżetów we własnych sklepach internetowych.
Zarobki polskich twórców są owiane większą tajemnicą, ponieważ jest tu więcej indywidualnej współpracy z reklamodawcami niż w na przykład w Stanach Zjednoczonych.