Aktualizacja: 12.04.2016 22:31 Publikacja: 12.04.2016 19:43
Foto: AFP
Nie próbują nawet tego robić, gdyż w świecie nowych technologii – jaki reprezentuje większość z nich – o sukcesie firmy i marki decyduje umiejętność szybkiego dopasowania się do nowych trendów, a najlepiej ich wyprzedzania.
Nawet na liście Interbrand wieloletni lider, czyli Coca-Cola (z historią sięgającą końca XIX wieku), musiał ustąpić miejsca znacznie młodszym znakom Apple i Google. Coraz bliżej czołówki są Amazon i Facebook, których narodziny pamiętają przedstawiciele młodego pokolenia Y, czyli tzw. millenialsi. Dla tej coraz bardziej wpływowej grupy konsumentów marki z tradycją to te, które oni pamiętają ze swojego niedawnego przecież dzieciństwa. Dobrze to widać również na polskim rynku, gdzie w ostatnich latach najgłośniejsze powroty na rynek były związane z markami Frugo i EB, których historia i świetność sięgały lat 90. XX w. Znacznie trudniej przywrócić na rynek brandy kultowe w czasach PRL, zwłaszcza jeśli ich właściciele liczą głównie na siłę sentymentów. Bo te mają coraz mniejsze znaczenie w czasach, gdy tempo zmian technologicznych i związana z tym zmiana stylu życia oraz konsumpcji wymuszają nieustanną pogoń za nowościami. Wyborami konsumentów, i to nie tylko tych młodych, rządzi dzisiaj popularne powiedzenie „zaskocz mnie" (jako odpowiedź na pytanie o ich oczekiwania czy pragnienia). Tym zaskoczeniem może być nietypowy design, pomysł na intrygującą kampanię marketingową albo wyjątkowa oferta, także cenowa. Najlepiej jeśli coś, co zaskakuje, dodatkowo bawi i wnosi element gry.
Co planuje Sławomir Mentzen w kampanii prezydenckiej, gdy ta zacznie się formalnie w przyszłym roku? Czym jego strategia różni się od poprzednich kampanii Konfederacji? W "Pałacu Prezydenckim" rozmowa z Bartoszem Bocheńczakiem, szefem sztabu Konfederacji w wyborach prezydenckich.
W Pałacu Rzeczypospolitej w Bibliotece Narodowej na Placu Krasińskich w Warszawie wręczamy Nagrodę „Rzeczpospolitej” im. Jerzego Giedroycia.
2 grudnia 2024 - Zapraszamy na niezwykłe wydarzenie online pt. „Strategie Ochrony Rynku w Obliczu Globalnych Wydarzeń: Antydumping, Protekcjonizm i Ochrona Konkurencyjności w Unii Europejskiej”, które odbędzie się 5 grudnia 2024 roku, w godzinach 13:00 – 15:00. To wyjątkowa okazja, by zgłębić tematykę globalnych nierówności ekonomicznych i ich wpływu na polityki ochrony rynku. Nasz webinar zgromadzi wiodących ekspertów i praktyków, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat obecnych wyzwań i możliwości w globalnym handlu i ochronie rodzimych rynków przed nieuczciwą konkurencją.
Bezpieczeństwo i kwestie gospodarcze - dwa temat, które mogą zdefiniować kampanię prezydencką. W nowym odcinku podcastu "Pałac Prezydencki" rozmowa z Adamem Traczykiem, dyrektorem More in Common Polska.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Większość Polaków zgadza się na zwiększenie wydatków na zbrojenia. Opinie respondentów w tej sprawie są podobne do tych wyrażanych tuż po wybuchu pełnoskalowej wojny w Ukrainie. W przyszłym roku rząd chce wydać na zbrojenia blisko 190 mld zł.
Spada liczba chętnych do repatriacji z Kazachstanu. To efekt porażki polskiego państwa.
Coca-Cola zdecydowała się zmienić swoje cele środowiskowe i rezygnuje z ambitnego planu zmiany opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Organizacje ekologiczne są oburzone.
Nie możemy zamknąć dyskusji o powodzi wraz z uporządkowaniem zalanych miejscowości, wypłatą odszkodowań i odbudowaniem zniszczonych obiektów. Potrzebny jest plan działań, który rozwiąże powtarzający się w dorzeczu Odry i Wisły problem.
Chociaż o potrzebie ochrony ludności przed atakiem z powietrza mówi się od dawna, niewiele się w tym kierunku robi. Można wręcz odnieść wrażenie, że takie działania są pozorowane.
Wydawałoby się, że wybuch wojny w Ukrainie przyspieszy procesy związane z poprawą bezpieczeństwa Polaków. To okazało się złudne. Straciliśmy mnóstwo czasu.
Można odnieść wrażenie, że decyzja Joe Bidena o zniesieniu ograniczeń w użyciu przez Ukraińców systemów rakietowych ATACMS pochodzi bezpośrednio z bestselleru Donalda Trumpa „The Art of the Deal”.
W warstwie deklaracji politycznych nic się nie zmienia, będziemy nadal wspierać Ukrainę, w podskórnej – mniej widocznej – widać zniechęcenie i rozczarowanie niespełnionymi obietnicami.
Według badań aż 65% osób z generacji Z czuje się niezadowolonych z życia z powodu zagubienia i braku decyzji o przyszłej karierze*. Młodzi nie tylko szukają nowych zawodów, takich jak np. influencer marketing, ale także potrzebują wsparcia i inspiracji mentorów, by postawić pewny krok w przyszłość**. Właśnie z myślą o nich powstał program Youth Empowered, który od 2017 roku pomógł już niemal milionowi młodych ludzi na świecie, dając im narzędzia i wiedzę, które pomagają w pierwszych krokach na profesjonalnej ścieżce. Wspólna dla czterech krajów inauguracja programu każdego roku przyciąga kilka tysięcy młodych ludzi. W tegorocznym wydarzeniu wzięła udział rekordowa liczba – ponad 10 tysięcy osób z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Podczas wydarzenia Fundacja Mentors4Starters zaprezentowała dedykowaną Gen Z platformę edukacyjną stworzoną przy wsparciu The Coca-Cola Foundation.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas