Nabity w obligacje GetBack jednym sms-em. Rzecznik Finansowy przystępuje do sprawy klienta Idea Banku

Czy bank, będący instytucją zaufania publicznego, odpowiada względem konsumentów za bezpieczeństwo oferowanych produktów finansowych - na takie pytanie musi odpowiedzieć sąd w sprawie wytoczonej przez klienta Idea Banku, który pod wpływem zakazanej praktyki missellingu zawarł niekorzystną umowę na zakup obligacji GetBack.

Publikacja: 20.11.2020 10:59

Nabity w obligacje GetBack jednym sms-em. Rzecznik Finansowy przystępuje do sprawy klienta Idea Banku

Foto: Adobe Stock

dgk

Do sprawy zdecydował się przystąpić Rzecznik Finansowy, gdyż uznał, że ze strony banku doszło do zastosowania nieuczciwych praktyk rynkowych, wprowadzających klienta w błąd oraz zakazanej praktyki missellingu w trakcie proponowania nabycia i oferowania obligacji korporacyjnych.

Misselling to oferowanie i sprzedaż niepotrzebnej klientowi usługi finansowej, wprowadzenie klienta w błąd, a także  niedokładne informowanie go o ponoszonym ryzyku czy opłatach dodatkowych wynikających z podpisanej przez klienta umowy.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok