Mała rewolucja w zasadach promocji

Po miesiącach opóźnień 1 stycznia weszła w życie bardzo korzystna dla konsumentów unijna dyrektywa Omnibus. Dla firm to dodatkowe obowiązki, koszty oraz kontrole już zapowiedziane przez urzędników. Kary mogą być wysokie.

Publikacja: 12.01.2023 20:00

Mała rewolucja w zasadach promocji

Foto: Adobe Stock

Dyrektywa unijna obowiązuje od 28 maja 2022 r. Polscy konsumenci zaczęli więc korzystać z nowych regulacji później niż mieszkańcy innych europejskich państw. Główna zmiana dotyczy sposobu informowania o promocjach – obok ceny aktualnej i tej przed rabatem konsument musi poznać najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni.

Koniec z nagannymi praktykami?

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Urzędnicy
Szefowie KAS zapowiadają reformę urzędów celno-skarbowych
Materiał Promocyjny
Dodatkowe korzyści dla nowych klientów banku poza ofertą promocyjną?
Prawo rodzinne
Dostał mieszkanie po rozwodzie, bo trudniej go eksmitować
Ustrój i kompetencje
Małopolska: co musi się stać, by władzę przejął rządowy komisarz. Wyjaśniamy
Prawo dla Ciebie
Zażyła tabletkę poronną, policja przyjechała z nią na SOR. Ruszył proces Joanny z Krakowa
Materiał Promocyjny
Lidl Polska: dbamy o to, aby traktować wszystkich klientów równo
Zawody prawnicze
Prawnik wyrzucony z aplikacji. Porównał sędzię do niemieckiego okupanta