Deklaracja jest wynikiem współpracy z koalicją Fur Free Alliance, reprezentowaną w Polsce przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Decyzja zacznie obowiązywać od sezonu wiosna - lato 2020 roku. Odzież i dodatki z futrem wyprodukowane w poprzednich latach będą wyprzedawane aż do wyczerpania zapasów.
– Dom mody Prada Group w swoich działaniach opowiada się po stronie innowacji i odpowiedzialności społecznej, a przyjęta właśnie polityka fur-free jest potwierdzeniem tego zaangażowania. Zwrócenie się w kierunku nowatorskich materiałów pozwoli nam przekraczać kolejne granice kreatywnej mody przy jednoczesnym oferowaniu etycznych produktów, których oczekują konsumenci – komentuje Miuccia Prada.
Prada Group postanowiła dołączyć do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer), podobnie jak inne duże domy mody - Chanel, Gucci, Versace, Burberry, Armani, Hugo Boss czy Michael Kors. W sumie do programu Sklepy Wolne Od Futer przystąpiło ponad 1000 marek odzieżowych z całego świata, w tym także polskie, m.in. Simple, House, Reserved, Prosto., Wojas czy Sinsay.
– Każda decyzja o rezygnacji z futer przez tak duży i uznany dom mody jak Prada daje nadzieję, że niedługo cała branża odzieżowa opowie się po stronie etycznych rozwiązań. To właśnie najwięksi gracze wskazują trendy, za którymi podążają mniejsze marki – mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.