Udział Polski w Expo 2025 w Osace to szansa dla rodzimych firm

Promocja polskiej gospodarki skupiona będzie na branżach, które mają największy potencjał eksportowy na rynki azjatyckie – mówi Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Publikacja: 25.07.2024 04:30

Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Magdalena Skarżyńska, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Foto: Materiały prasowe

Do rozpoczęcia Wystawy Światowej Expo 2025 w Osace pozostało już mniej niż dziewięć miesięcy. Polska Agencja Inwestycji i Handlu jest odpowiedzialna za przygotowania naszego kraju do udziału w tym wydarzeniu. Jak te przygotowania przebiegają?

18 czerwca podpisaliśmy umowę z konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy Nagashima, JSC Corporation oraz Finasi Spi jv Turnkey Projects Contracting – FZCO. Jedna z nich ma licencję potrzebną do budowy pawilonu, która wydawana jest przez organizatorów Expo w Osace. Wystawa zorganizowana zostanie na sztucznej wyspie, potrzebna jest więc specjalna licencja, która potwierdza spełnianie przez wykonawcę wymogów związanych z taką inwestycją. Nie jest tajemnicą, że uchwała Rady Ministrów w sprawie przystąpienia do EXPO w Osace została podjęta przez rząd PiS z potężnym opóźnieniem. Zatem na starcie projektu EXPO mieliśmy rok opóźnienia. To, że miesiąc temu udało się po zaledwie trzech tygodniach negocjacji podpisać umowę z generalnym wykonawcą, jest sukcesem. To sukces całego departamentu EXPO pod kierownictwem Elizy Klonowskiej-Siwak, który nad tym projektem pracował często 20 godzin na dobę. Niezależnie od tego, cały czas prowadziliśmy prace nad przygotowaniem programu wydarzeń towarzyszących i ekspozycji. Wybrane przez nas konsorcjum daje gwarancję należytego i terminowego wykonania zamówienia. Bardzo nam zależało, żeby Polska miała swój samodzielny pawilon, było to dla nas kwestią priorytetową, niepodlegającą żadnej dyskusji. Rodzaj pawilonu świadczy bowiem o randze państwa na arenie międzynarodowej.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd