Zestawienie przygotowała aplikacja Listonic, a Lidl utrzymał się na pozycji lidera rankingu, obejmując aż 35,2 proc. analizowanych list zakupów w kategorii spożywczej. Względem poprzedniego roku sieć zwiększyła swoją popularność o 7,7 pkt. proc. Duży skok popularności - o blisko 9 pkt. proc. to sukces także sieci Biedronka. Jej udział na analizowanych listach zakupów wyniósł 34,2 proc. Auchan jako jedyna na podium osłabiła swoją pozycję - o 2,9 pkt. proc. Autorzy zestawienia wyjaśniają, że ten największy odnotowany w raporcie spadek popularności mógł być związany z problemami wizerunkowymi sieci po wybuchu wojny w Ukrainie. Wynik na poziomie 7 proc. pozwolił utrzymać się Auchan na trzecim miejscu, ale znacznie oddalił sieć od konkurencji z podium.
Czytaj więcej
Kaufland rozstaje się z Paybackiem i wdraża własny program lojalnościowy. Zapewnia przy tym, że b...
Poza Lidlem i Biedronką swoją pozycję znacząco umocniły także Dino (awans o dwa miejsca) oraz Aldi. Największy spadek popularności, obok Auchan, odnotowały także sieci Carrefour (- 2,9 pkt. proc.) i Żabka ( -2,1 pkt. proc. i spadek aż o pięć miejsc w rankingu).
Zestawienie pokazuje też trendy z jakimi konsumenci teraz muszą się zmagać.
Klienci sieci Lidl w 2022 r. włożyli do koszyka 14 proc. mniej produktów niż rok wcześniej, ale zapłacili za nie 1,5 proc. więcej. W Biedronce średnia wartość paragonu wzrosła nieznacznie, jednak liczba opakowań produktów w przeciętnym koszyku zmniejszyła się o 10 proc.