Tesco podszywa się pod Lidla? Hipermarkety spotkały się w sądzie

Niemieckiej sieci dyskontów nie spodobał się fakt, że Tesco w komunikacji swojego programu lojalnościowego używa żółtego koła na niebieskim tle.

Publikacja: 08.02.2023 16:06

Tesco podszywa się pod Lidla? Hipermarkety spotkały się w sądzie

Foto: Bloomberg

W londyńskim sądzie odbyła się wymiana argumentów Lidla i Tesco w związku z pozwem złożonym przez niemiecką sieć w 2020 roku. Spór dotyczy faktu, że brytyjski gigant handlu detalicznego postanowił promować swój program rabatowy „Clubcard Prices” za pomocą żółtego koła na niebieskim tle z wpisanym wewnątrz hasłem „clubcard prices”. Rabaty mają zachęcić klientów do zapisywania się do programu lojalnościowego Tesco.

Użycie takiej komunikacji graficznej przez Tesco nie spodobało się Lidlowi, którego logo to żółte koło w czerwonej obwódce na niebieskim tle. W koło wpisana jest nazwa sieci. Zdaniem niemieckiego dyskontera Tesco postanowiło skopiować jego znak towarowy i zasugerować w ten sposób klientom, że ceny w brytyjskiej sieci są porównywalne do tych w Lidlu.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
Handel
Trump straszy, ale Amerykanie nie odetną się od Europy
Handel
Prezes największego banku USA o cłach Trumpa: Pogódźcie się z tym
Handel
Nowe zasady sprzedaży bananów. Koniec z owocami "premium"
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Handel
Słodycze w ubiegłym roku zdrożały najmocniej
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego