Nabywcą jest Jewgienij Drozdow, dotychczasowy dyrektor generalny rosyjskiej Sephory (JSC Sephora Rus). Sephora w komunikacie prasowym nie podała wartości tej transakcji, jedynie poinformowała, że sieć będzie od teraz funkcjonowała pod nazwą Ile de Beaute, czyli Wyspa Piękna. Marka Sephora jest własnością LVMH Group (Louis Vuitton Moet Hennessy), która na początku marca, tuż po inwazji Rosji na Ukrainę, zapowiedziała zawieszenie biznesu w tym kraju.
Ile de Beaute nie jest nową nazwą ani nową firmą. W 2008 roku Francuzi kupili udziały w sieci sklepów o tej nazwie, a w 2016 roku przejęli wszystkie placówki. Rebranding 88 sklepów Sephora zakończyła dopiero w 2020 roku. Pracuje w nich dzisiaj 1,2 tys. osób. Przy tym rosyjskich biznes francuskiej sieci nie był dochodowy. W 2021 przychody wyniosły 15,28 mld rubli, a strata 3,17 mld rubli, czyli trzykrotnie więcej niż w 2020. Rosyjski biznes stanowił między 2 a 3 proc. przychodów Sephory.