Polacy nie są patriotami na zakupach. Przegonili nas Rumuni i Szwajcarzy

Rzekomo Polacy chcą kupować krajowe produkty, ale w praktyce tylko 40 proc. z nas sprawdza kraj pochodzenia produktów. Pod tym względem europejska i globalna średnia wypada lepiej.

Aktualizacja: 28.10.2021 07:27 Publikacja: 26.10.2021 21:00

Polacy w wielu badaniach deklarują chęć kupowania krajowych produktów, ale kończy się na zapewnienia

Polacy w wielu badaniach deklarują chęć kupowania krajowych produktów, ale kończy się na zapewnieniach

Foto: PAP/Mateusz Marek

Ogółem na świecie 46 proc. badanych sprawdza kraj pochodzenia produktów spożywczych – wynika z niepublikowanych jeszcze badań ARC Rynek i Opinia, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza. Badanie przeprowadziła grupa niezależnych agencji.

Wynik Polski wypada wyjątkowo słabo: liderem jest Szwajcaria, gdzie aż 68 proc. konsumentów sprawdza pochodzenie żywności, w kilku państwach europejskich wynik jest również powyżej 60 proc. Tymczasem, choć Polacy w wielu badaniach deklarują chęć kupowania krajowych produktów, kończy się na zapewnieniach.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd