Z dobrej strony pod względem wyników pokazały się spółki nastawione na konsumenta.
Wyraźnie lepiej niż rok wcześniej, jak i na tle poprzedniego kwartału wypadł AmRest. Uwagę zwraca znacząca poprawa rentowności restauracyjnego biznesu. – Ostatnie trzy lata nie były łatwe dla AmRestu. Najpierw pandemia uniemożliwiła spółce normalne funkcjonowanie, co doprowadziło do spadku przychodów i utraty rentowności, później wybuch wojny w Ukrainie zmusił do wycofania się z rynku rosyjskiego. O ile w I kwartale 2023 r. AmRest wciąż nie powrócił do dawnych wyników, o tyle w II kwartale sytuacja uległa znacznej poprawie – zauważa Łukasz Bryl, analityk DM Banku BPS.
Lepszymi od prognoz wynikami błysnęło także LPP. Odzieżowy gigant przebił prognozy analityków dotyczące zysków, co udało się osiągnąć dzięki cięciu kosztów. Co istotne, spółka podtrzymała plany wzrostu przychodów o ok. 20 proc. i poprawy marż (celuje w 51–53 proc. marży brutto ze sprzedaży i powyżej 10 proc. marży EBIT) w tym roku obrotowym. Za wzrost przychodów odpowiadać ma kontynuacja ekspansji zagranicznej, co oznacza dalsze zwiększenie powierzchni sklepów.
Efektowną poprawą pochwalił się Benefit Systems, potwierdzając, że branża fitness okres słabości, który zafundowała jej pandemia, ma już dawno za sobą. Skala poprawy pozytywnie zaskoczyła nawet analityków: zysk netto zwiększył się w II kwartale rok do roku ponad czterokrotnie (do 129,5 mln zł).