Cena, po jakiej będą sprzedawane akcje Solar Company, będzie znana najpóźniej za tydzień. Wczoraj ustalono, że nie przekroczy 19,5 zł. W ramach publicznej oferty właściciele odzieżowej spółki zamierzają sprzedać do 12 mln akcji (kapitał dzieli się na 30 mln walorów).
Firma nie będzie emitować nowych papierów. Zatem przy sprzedaży wszystkich akcji wartość oferty mogłaby wynieść 234 mln zł. Kapitalizacja firmy sięgnie 585 mln zł.
W przyszłym tygodniu będą przyjmowane zapisy od inwestorów indywidualnych, dla których przeznaczono 20 proc. papierów. Prowadzona będzie także budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych (80 proc. oferty). Debiut planowany jest na połowę kwietnia. Jednym z głównych celów wprowadzenia spółki na giełdę jest zwiększenie jej wiarygodności przy planowanym rozwoju sieci sprzedaży za granicą.
Głównym celem grupy na lata 2012 – 2013 będzie właśnie ekspansja na rynkach zagranicznych, głównie rosyjskim i niemieckim, choć będzie przybywać salonów także w kraju. Rozwijana ma być tylko własna marka Solar oferująca odzież damską z tzw. średniej i wyższej półki.
– Nie planujemy budowy nowej marki. Nie rozważamy także żadnej akwizycji – podkreśla Stanisław Bogacki, prezes spółki. Przyznaje, że na rynku konkuruje z każdym brandem adresowanym do kobiet, choć najczęściej wymienia Zarę i Mango.