Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services
Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Volkswagen Financial Services wynika, że bieżący rok dla rynku motoryzacyjnego będzie dobry.
Kupują klienci prywatni
Z przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinie pod koniec 2020 r. badania „Portfele Polaków pod lupą" wynika, że 46 proc. z ankietowanych, w tym samozatrudnionych przedsiębiorców, w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje zakup samochodu. – W tej liczbie naprawdę duża grupa, 42 proc., decyduje się na pojazd nowy. W roku 2019 wśród zakupionych na naszym rynku samochodów osobowych zaledwie jedną trzecią stanowiły nowe auta – podkreśla dyrektor departamentu marketingu w Volkswagen Financial Services Daria Zielaskiewicz.
Niemal 70 proc. ankietowanych uznało, że pandemia nie ma wpływu na ich plany zakupu auta lub że zakup zostanie tylko odsunięty w czasie. Możliwe, że na umocnienie w tym postanowieniu wpływa ogłoszenie samochodu najbezpieczniejszym środkiem transportu ze względu na odizolowanie podróżujących od otoczenia. Jednocześnie blisko połowa badanych, 43 proc., częściej niż przed wybuchem pandemii korzysta z samochodu. Niemal tyle samo osób ograniczyło w tym czasie korzystanie z komunikacji publicznej.
Ciekawostką są zmiany preferencji zakupowych Polaków. Ponad dwie trzecie respondentów deklaruje, że od chwili wybuchu pandemii znacznie częściej kupuje w internecie, a niemal co czwarty (24 proc.) deklaruje, że w ten sposób nabyłby także samochód. Do niedawna taki zakup auta był nie do pomyślenia. Grupa internetowych nabywców będzie z roku na rok rosła. Dlatego producenci aut uruchamiają sklepy online i platformy sprzedaży kolejnych marek. Liderzy wystartowali już dawno. – Pierwsza w Polsce była ŠKODA, która na długo przed wybuchem pandemii uruchomiła swój sklep online we współpracy z Volkswagen Financial Services. Zdalną sprzedaż ŠKODA rozpoczęła prawie trzy lata temu. VWFS w ramach sklepu zapewnił klientom marki atrakcyjną ofertę finansową, w tym pierwszy w historii polskiej ŠKODY leasing konsumencki – opisuje Daria Zielaskiewicz z Volkswagen Financial Services. – W ostatnim czasie również inne popularne marki razem z VWFS zaprezentowały swoje internetowe platformy, w tym SEAT i Volkswagen. Tu także przedsiębiorcy i klienci prywatni mogą sfinansować samochody naszym leasingiem – dodaje ekspertka.