Aktualizacja: 22.09.2019 11:57 Publikacja: 21.09.2019 21:20
James Norton jako Gareth Jones w filmie Agnieszki Holland
Foto: Kino Świat
Historia brytyjskiego dziennikarza, który w latach trzydziestych XX wieku opisał Wielki Głód, dzisiaj uznawany za ludobójstwo dokonane na Ukrainie przez Józefa Stalina, jest mocnym głosem o kłamstwach propagandy, cynizmie polityki, korupcji mediów, ale też o odwadze człowieka, który chce ujawnić prawdę. To również pean na cześć niezależnego dziennikarstwa. Jurorzy nagrodzili też Grzegorza Piątkowskiego, który w „Obywatelu Jonesie” był odpowiedzialny za scenografię.
Srebrne Lwy odebrał Maciej Pieprzyca za film „Ikar. Legenda Mietka Kosza”. To opowieść o zapomnianym dzisiaj wielkim pianiście jazzowym, który zginął tragicznie 31 maja 1973 roku. O niewidomym artyście, dla którego muzyka oznaczała życie. Ale przecież gdy odchodził od fortepianu, pozostawała inność i samotność. Twórcy „Ikara...” zostali też nagrodzeni w pięciu innych kategoriach: Witold Płóciennik za zdjęcia, Leszek Możdżer za muzykę, Agata Culak za kostiumy, Jolanta Dańda za charakteryzację. A wreszcie Dawid Ogrodnik, który stworzył wielką kreację jako tytułowy Mietek Kosz.
Dwie kobiety-reżyserki, Mary Bronstein i Johanna Moder, pokazały filmy o trudnym życiu i jeszcze trudniejszym macierzyństwie.
„Biały lotos 3” jest bodaj największą porażką w świecie niekonwencjonalnych seriali. Premiera ośmioodcinkowej serii w HBO/Max 17 lutego.
Tegoroczne Berlinale pokazuje nastroje świata coraz bardziej niespokojnego i podzielonego. Opowiadają o tym nawet te konkursowe filmy, których akcja rozgrywa się w kosmosie.
Gwiazdą gali otwarcia festiwalu była uhonorowana za całokształt twórczości Tilda Swinton. W piątek aktorka spotkała się z dziennikarzami.
Tom Tykwer wraca do Berlina z mocnym filmem „Światło”, który tuż przed wyborami parlamentarnymi w Niemczech i poparciem dla AfD jest jak polityczny manifest.
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Austriacki deweloper działający w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Josef Kleindienst, chce walczyć o prawa do używania nazwy „James Bond” i nazw pokrewnych. Argumentuje to obawą o przyszłość serii filmów o Bondzie, która jego zdaniem może być zagrożona.
Dwie kobiety-reżyserki, Mary Bronstein i Johanna Moder, pokazały filmy o trudnym życiu i jeszcze trudniejszym macierzyństwie.
„Biały lotos 3” jest bodaj największą porażką w świecie niekonwencjonalnych seriali. Premiera ośmioodcinkowej serii w HBO/Max 17 lutego.
Tegoroczne Berlinale pokazuje nastroje świata coraz bardziej niespokojnego i podzielonego. Opowiadają o tym nawet te konkursowe filmy, których akcja rozgrywa się w kosmosie.
Czeka nas tydzień wielkich premier. Już 17 lutego Max/HBO zaprezentuje trzeci sezon „Białego Lotosu”, zaś 20 lutego Netflix pokaże polityczny thriller „Dzień zero” z Robertem de Niro.
Gwiazdą gali otwarcia festiwalu była uhonorowana za całokształt twórczości Tilda Swinton. W piątek aktorka spotkała się z dziennikarzami.
Choć „Flow” to film minimalistyczny, rozmachu emocjonalnego nie można mu odmówić.
W „Anatomii upadku” Justine Triet doceniam to, jak reżyserka „nakłuwa” fabułę środkami filmowymi, bierze w cudzysłów i demaskuje wyłącznie obrazem i montażem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas