Aktualizacja: 23.11.2024 11:16 Publikacja: 21.06.2024 17:43
Światowa Wystawa Expo 2025 Osaka, Kansai potrwa od 13 kwietnia do 13 października 2025 r.
Foto: Adobe Stock
Światowa Wystawa Expo 2025 Osaka, Kansai rozpocznie się już 13 kwietnia przyszłego roku (i potrwa do 13 października 2025 r.). Na teren wystawy przeznaczono sztuczną wyspę Yumeshima na wodach Zatoki Osaka. Do rozpoczęcia tego wielkiego, półrocznego wydarzenia pozostało więc już mniej niż rok, de facto jest to tylko 10 miesięcy. Tymczasem Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) poinformowała, że dopiero w ostatnich dniach zakończyły się negocjacje i podpisano wreszcie umowę na budowę pawilonu Polski, a ten jest oczywiście najważniejszą składową obecności Polski na Expo 2025. To w nim odbędzie się najwięcej działań promujących nasz kraj. Za realizację całego przedsięwzięcia odpowiada właśnie PAIH kierowana przez duet Andrzej Dycha, prezes i Magdalena Skarżyńska, wiceprezes. Agencja jest nadzorowana przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii, któremu po odejściu poprzedniego ministra rozwoju Krzysztofa Hetmana (został ponownie wybrany europosłem, którym był przez dwie ostatnie kadencje Parlamentu Europejskiego), szefuje teraz Krzysztof Paszyk, choć bezpośrednio przygotowania do Expo nadzoruje wiceminister Jacek Tomczak, który pełni jednocześnie funkcję komisarza generalnego Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai.
Wejście Uzbekistanu do WTO, planowane na 2026 r., może stworzyć nowe możliwości dla polskich firm poszukujących nowych rynków zbytu. Dlatego warto już teraz uważnie przyglądać się temu państwu i przeprowadzanym w nim reformom.
Ponad połowa dorosłych Brytyjczyków posiada w domu jakieś zwierzę. W pierwszym półroczu 2024 roku mieszkańcy Wysp Brytyjskich kupili ok. 1,2 mld opakowań pokarmu dla swoich pupili. Udział w tym ma polski eksport i sprzedaż na tamtym terenie.
Firmy z Polski przejęły 90 proc. koreańskiego rynku mleka UHT. O sukcesach i wyzwaniach polskich firm w Korei Południowej, a także o postrzeganiu Polski jako miejsca inwestycji opowiada Anna Łagodzińska, szefowa seulskiego biura PAIH.
Niemieckie firmy pracują na pół gwizdka i tną zamówienia dla poddostawców z Polski. Unijna wojna na cła z Chinami, a w perspektywie prawdopodobnie też z USA, najmocniej poobija polski przemysł motoryzacyjny.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Na rynku brytyjskim szkło polskiego pochodzenia cieszy się dużą popularnością, głównie dzięki dwóm firmom, które przez lata znacząco urosły i odniosły tam sukces.
Firmy z Polski przejęły 90 proc. koreańskiego rynku mleka UHT. O sukcesach i wyzwaniach polskich firm w Korei Południowej, a także o postrzeganiu Polski jako miejsca inwestycji opowiada Anna Łagodzińska, szefowa seulskiego biura PAIH.
Jeden z japońskich prawicowych polityków zaproponował ostatnio, aby wprowadzić prawo zakazujące samotnym kobietom powyżej 25 roku życia wchodzenia w związki małżeńskie i jednocześnie zmuszające kobiety po 30 do usunięcia macicy. Postulaty spotkały się z ostrą krytyką wielu środowisk – informuje anglojęzyczny dziennik „The Japan News”.
Polska podpisała w czwartek z Japonią memorandum o współpracy, które ma wspomóc polskie firmy w budowie zasobów jądrowych - informuje ministerstwo przemysłu. I ucina spekulacje, że umowa dotyczyłaby budowy drugiej elektrowni jądrowej.
Japońska ciężka rakieta nośna H3 wystartowała w poniedziałek z Centrum Lotów Kosmicznych Tanegashima. To trzeci udany start rakiety tego typu. Tym razem wynosi ona na orbitę satelitę wojskowego.
Hello Kitty, prawdopodobnie najbardziej lubiana na świecie postać z Japonii, obchodzi swoje 50. urodziny. Jednak nie zawsze wszystko szło dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za tą postacią. Firma przeżywała spektakularne wzloty i upadki finansowe.
Wzrost ideologicznego ekstremizmu, przemoc, rozpad więzi społecznych i rosnąca alienacja młodych napędzana przez technologie to nie tylko opis fenomenu amerykańskiego i europejskiego alt-rightu, ale także jego japońskiego odpowiednika. A może jest odwrotnie i to my podążamy za zjawiskami z Japonii?
Opowieści o duchach i demonach są w Japonii nie tylko częścią folkloru, ale również pamięci historycznej. Wciąż są też bardzo żywe w popkulturze.
Koalicja Partii Liberalno-Demokratycznej i konserwatywnej partii Kōmeitō straciła większość w japońskim parlamencie po wyborach z 27 października.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas