Spotify ma 75 milionów użytkowników i wycenia się na 8,2 mld dol.

Płatną wersję Spotify wybiera już 20 mln osób. 1,4 proc. akcji serwisu kupił właśnie szwedzki koncern telekomunikacyjny TeliaSonera. Zapłacił za nie aż 115 mln dol.

Publikacja: 11.06.2015 08:35

Jeszcze rok temu ze Spotify korzystało 40 mln osób, z czego 10 milionów korzystało z płatnej subskrypcji. - Więcej aktywnych użytkowników to też więcej pieniędzy, które serwis przekazuje właścicielom praw autorskich. Spotify przekazało już łącznie 3 mld dol. wynagrodzeń, z czego 300 mln w pierwszym kwartale 2015 r. – podaje firma, której właśnie przybył na rynku nowy poważny konkurent – Apple Music.

Udziałowcem Spotify została szwedzka TeliaSonera, która objęła nowe akcje wyemitowane przez serwis. W komunikacie znalazła się tylko lakoniczna informacja iż Spotify pozyskane środki przeznaczy na dalsze rozwijanie oferty dla konsumentów, którzy mogą słuchać za jego pośrednictwem muzyki bez konieczności oglądania dodatkowych reklam. TeliaSonera podała, że inwestycja w Spotify jest związana ze strategicznym planem dywersyfikacji aktywów grupy w nowych segmentach rynku. – Możemy się od nich uczyć ponieważ to prawdopodobnie jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie – mówił Johan Dennelind, szef TeliaSonera.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Ekonomia
Podcast „Twój Biznes”: Nowe restrykcje USA na chipy: Polska w gronie krajów drugiej kategorii
Ekonomia
Biznes ma szansę zbudować kapitalizm interesariuszy
Ekonomia
Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Polska: Jest optymizm, ale i wiele wyzwań
Ekonomia
Pogrom byków na GPW. Gdzie jesteś św. Mikołaju?
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego