[b]Jakie przepisy regulują relacje bankomat – klient? [/b]
Kwestie dotyczące korzystania z bankomatów reguluje ustawa z 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych. Ustawa ta określa relacje pomiędzy posiadaczem karty płatniczej, która umożliwia wypłatę gotówki z bankomatu, a bankiem, który taką kartę wydał. Ustawa, na wzór regulacji europejskich, wprowadza pewne standardy w zakresie ochrony osób korzystających z kart płatniczych.
[b]Podczas wykonywania operacji przy bankomacie może nas spotkać wiele niespodzianek, np. bankomat nie wypłaci nam pieniędzy albo zatrzyma kartę. Czy możemy reklamować taką usługę? [/b]
Zgodnie z ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych zarówno zasady składania, jak i rozpatrywania reklamacji związanych z korzystaniem z bankomatów powinna regulować umowa zawierana z bankiem, który wydał kartę płatniczą umożliwiającą korzystanie z bankomatów. Taka umowa powinna określać tryb oraz terminy składania i rozpatrywania reklamacji, z tym zastrzeżeniem, że termin na złożenie reklamacji nie może być krótszy niż 14 dni od dnia otrzymania przez posiadacza karty płatniczej od banku wyciągu zawierającego wadliwą operację dokonaną w bankomacie. Reklamacje posiadacza karty płatniczej bank powinien rozpatrywać niezwłocznie.
[b]W praktyce: jak reklamować? [/b]