Komentarz rpkom: stawki MTR i nowe logo Netia

Aktualizacja: 03.04.2011 21:59 Publikacja: 01.04.2011 09:43

I.

Operatorzy komórkowi za niecałe 340 mln zł kupili sobie od

Urzędu Komunikacji Elektronicznej

złagodzenie obniżek stawek MTR. Po 1 lipca mają one spaść z dzisiejszych 16,77 gr. do ok. 15 gr., zamiast wcześniej zapowiadanych 9,66 gr. To dużo. Wiadomość o porozumieniu w chwili pisania tego komentarza byłą jeszcze nieoficjalna, ale w siedzibach operatorów już zapewne poszły w ruch arkusze excela, a działy finansowe rewidują prognozy finansowe na drugą połowę roku. Zobaczymy, czy mniejsza niż planowano obniżka MTR wyhamuje spadki przychodów operatorów

.

II. Netia

wydaje się być rozgoryczona fiaskiem rozmów z

Grupą TP

o wspólnych inwestycjach w światłowody.

Mirosław Godlewski

, prezes spółki mówi otwarcie w rozmowie z rpkom.pl, że TP „marzy się powrót do monopolu", co chyba oznacza, że wznowienie rozmów z TP nastąpi nieprędko, jeśli kiedykolwiek. Oczywiście światłowody pozostają w sferze zainteresowania operatora, a

Tom Ruhan

, członek zarządu Netii i szef organizacji operatorów alternatywnych ECTA, kreśli plany migracji z sieci miedzianej do optycznej w oparciu o spółki infrastrukturalne. Jak włączyć do procesu operatorów zasiedziałych – jeszcze nie wiadomo. Na osłodę Netii pozostaje nowe logo, zaprezentowane z pompą w czwartek wieczorem. Po jego zmianie na placu boju wśród dużych marek z archaiczną identyfikacją wizualną pozostała tylko

Era

. Jej logo rodem z głębokich lat 90. oczywiście nie pozostanie z nami na długo. W

Polskiej Telefonii Cyfrowej

praca nad rebrandingiem na

T-Mobile,

a konkretniej na

"T"

już wre.

 

III. Ipla

dołożyła do swojej – darmowej – aplikacji na iPhone zakładkę „na żywo", w której można oglądać TV Biznes, Polsat News i Super Stację. Trudno w tej sytuacji nie wspomnieć o testowej transmisji DVB-H. O tym, że streaming mediów na urządzenia mobilne to przyszłość, słyszy się od dawna. Ipla pokazała, że do nadawania TV do oglądania w telefonie niekoniecznie potrzebne są koncesje, przetargi i nadajniki. Podobnie jak

TP

czy

Multimedia Polska

, które uruchomiły serwis internetowy z telewizją na żywo. Kanałów w ofercie na razie nie ma zbyt wiele, ale mimo to na usta ciśnie się pytanie: kto potrzebuje Info-TV-FM?

I.

Operatorzy komórkowi za niecałe 340 mln zł kupili sobie od

Pozostało jeszcze 97% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego