Konferencja Episkopatu Polski o planach MEN ws. lekcji religii: Krzywdzące i dyskryminujące

Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski wyraziła „głębokie zaniepokojenie i sprzeciw wobec informacji płynących ze strony Ministerstwa Edukacji Narodowej zapowiadających zmianę w organizacji lekcji religii”.

Publikacja: 14.02.2024 11:47

Lekcja religii

Lekcja religii

Foto: AdobeStock

adm

Pod koniec stycznia do konsultacji trafił projekt nowelizacji dotyczącej prac domowych, w którym znalazły się między innymi zapisy prowadzące do rezygnacji z wliczania do średniej ocen rocznych lub końcowych ocen klasyfikacyjnych z zajęć religii i etyki. Jak zaznaczono, nie są to zajęcia obowiązkowe – uczeń może bowiem uczęszczać zarówno na religię i etykę, jak i nie chodzić na żadne z tych zajęć. "Zajęcia religii i etyki nie są zajęciami, na które uczeń jest obowiązany uczęszczać, nieuzasadnione jest, aby roczna lub końcowa ocena klasyfikacyjna z tych zajęć miała wpływ na średnią uzyskanych ocen" - podkreślono. Minister edukacji, Barbara Nowacka już w grudniu zapowiadała także „ograniczenie lekcji religii do jednej godziny płatnej z budżetu państwa”. Mówiła między innymi, że ”dwie godziny lekcji religii to jest przesada, bo mają tej religii dzieci więcej niż innych przedmiotów”.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Edukacja
Badania RPD: zdecydowana większość młodych ludzi spotkała się z cyberprzemocą. Jak temu zaradzić?
Edukacja
Kosmetyczno-inflacyjne podwyżki płac w oświacie. Nauczyciele niezadowoleni
Edukacja
Ćwiek-Świdecka: Edukacja zdrowotna to nie wychowanie seksualne
Edukacja
Dodatkowe ferie szkolne jesienią? MEN przygląda się sprawie
Edukacja
Nowy absolwent, nowe oceny – co będzie zmieniało się w szkole?