Współpraca pozwoli obu firmom dostarczać miastom kompleksowe rozwiązania dla autobusów elektrycznych. W ramach umowy Volvo będzie dostarczać autobusy elektryczno-hybrydowe i w pełni elektryczne. Z kolei ABB zapewni standardowe rozwiązania technologiczne umożliwiające szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych. - Wspólnie jesteśmy w stanie zaoferować kompleksowe i konkurencyjne rozwiązania dla miast na całym świecie, które chcą przejść na zrównoważony system transportu miejskiego - komentuje prezes Volvo Buses, Hakan Agnevall. - Współpraca umożliwi nam wspieranie zrównoważonych i wydajnych rozwiązań transportowych mogących sprostać tym wyzwaniom – dodaje dyrektor działu Dyskretnej Automatyki i Ruchu w ABB Pekka Tiitinen.
Firmy będą pracować nad rynkową standaryzacją technologii szybkiego automatycznego ładowania pojazdów. Pierwszym wspólnym projektem będzie wdrożenie hybryd elektrycznych Volvo i automatycznych stacji ładowania e-busów w systemie transportu publicznego w Luksemburgu. Od 2015 roku potencjalnie 12 takich pojazdów obsługiwanych przez operatora Sales-Lentz, będzie jeździć na istniejących liniach autobusowych Luksemburga. Firma Sales-Lentz znana jest z tego, że chętnie przyjmuje wszelkie nowości i była pierwszym europejskim operatorem autobusów hybrydowych Volvo już w 2009 roku. Projekt jest zintegrowany z Luksemburską Siecią Mobilności, która łączy różne projekty transportowe w Wielkim Księstwie Luksemburga w celu wykorzystania ich synergii i rozwijania wspólnej przyszłościowej wizji mobilności.
Elektryczna hybryda Volvo zużywająca do 60 proc. mniej energii niż konwencjonalne autobusy napędzane silnikiem diesla, zostanie oficjalnie zaprezentowana na wystawie IAA w Hanowerze we wrześniu tego roku. Pierwsze w pełni elektryczne autobusy Volvo zostaną wprowadzone do użytku w 2015 roku w ramach projektu ElectriCity w Goteborgu w Szwecji.
Firma Volvo Buses wprowadziła na rynek swój pierwszy autobus hybrydowy w 2009 roku i do tej pory dostarczyła prawie 1600 hybryd do 21 krajów na świecie.