Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services
Zgodnie z porozumieniem paryskim 195 państw uczestniczących w szczycie klimatycznym w 2015 r. – w tym kraje Unii Europejskiej – zgodziło się działać na rzecz ochrony klimatu.
Jednym z kluczowych kierunków jest odejście od paliw kopalnych w transporcie na rzecz energii elektrycznej.
Na polskich drogach przybywa elektryków
W Polsce ta zmiana już także następuje. Według najnowszych, podsumowujących 2023 rok danych licznika elektromobilności – prowadzonego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) – na koniec grudnia ubiegłego roku w Polsce było zarejestrowane 57 065 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez 12 miesięcy ub.r. ich liczba zwiększyła się o 23 651 sztuk, czyli o 52 proc. w porównaniu z końcówką 2022 roku.
Łącznie, jak podaje licznik elektromobilności, pod koniec grudnia 2023 roku po polskich drogach jeździło 98 348 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Flota w pełni elektrycznych, osobowych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) liczyła 51 211 szt., a park hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 47 137 szt.