Problemy przy sprzedaży biletów na Eras Tour Taylor Swift zrobiły Ticketmasterowi bardzo złą reklamę oraz przyciągnęły zainteresowanie amerykańskich polityków, którzy zaczęli głośno krytykować faktyczny monopol firmy. W poniedziałek Ticketmaster, będący spółką zależną Live Nation, zapowiedział, że niektórzy fani Swift będą mieli szansę na zakup do dwóch biletów na trasę Eras.
„Zostaliście wybrani, ponieważ zostaliście zidentyfikowani jako fani, którzy otrzymali kod podczas przedsprzedaży Verifed Fan, ale nie kupili biletów. Przepraszamy za trudności, których mogliście doświadczyć i, na prośbę zespołu Taylor, stworzyliśmy tę dodatkową możliwość zakupu biletów” – zakomunikował Ticketmaster grupie fanów w mailu cytowanym przez CNBC.
Czytaj więcej
Rekordowa sprzedaż, rekordowe problemy z działaniem. Sukces i problemy z trasą Eras Tour skłoniły...
Miesiąc wcześniej doszło do nieudanej w sumie przedsprzedaży biletów na Eras Tour, nieudanej pomimo rekordowej liczby sprzedanych biletów. Porażka operacji wykonanej przez Ticketmaster wynikała z faktu, że firma nie dała sobie rady z olbrzymią ilością zapytań i nie była w stanie obsłużyć „inteligentnej kolejki” mającej zabezpieczyć proces sprzedaży przed botami. Wiele osób, pomimo uzyskania wcześniej statusu „zweryfikowanego fana” nie mogło w efekcie zakupić biletu pomimo wielogodzinnych prób i oczekiwania. Wiele biletów trafiło za to do tzw. skalperów (czyli osób polujących na bilety w celu ich odsprzedaży z dużym zyskiem), co rozgniewało fanów Taylor Swift.
Niektórzy fani piosenkarki byli tak rozwścieczeni sytuacją wokół przedsprzedaży Eras Tour, że pozywają Live Nation Entertiment twierdząc w pozwach, że koncern i jego spółka zależna „celowo wprowadzali w błąd kupujących bilety” i nie chronili procesu przed skalperami.