Taylor Swift i dobra karma jej fanów. Ticketmaster próbuje wyjść z afery z twarzą

Ticketmaster nie chce być już czarnym charakterem dla Swifties, fanów Taylor Swift, i zapowiedział, że niektórzy będą mieli możliwość kupna biletów na Eras Tour.

Publikacja: 13.12.2022 14:38

Taylor Swift i dobra karma jej fanów. Ticketmaster próbuje wyjść z afery z twarzą

Foto: PAP/DPA/Rolf Vennenbernd

Problemy przy sprzedaży biletów na Eras Tour Taylor Swift zrobiły Ticketmasterowi bardzo złą reklamę oraz przyciągnęły zainteresowanie amerykańskich polityków, którzy zaczęli głośno krytykować faktyczny monopol firmy. W poniedziałek Ticketmaster, będący spółką zależną Live Nation, zapowiedział, że niektórzy fani Swift będą mieli szansę na zakup do dwóch biletów na trasę Eras.

„Zostaliście wybrani, ponieważ zostaliście zidentyfikowani jako fani, którzy otrzymali kod podczas przedsprzedaży Verifed Fan, ale nie kupili biletów. Przepraszamy za trudności, których mogliście doświadczyć i, na prośbę zespołu Taylor, stworzyliśmy tę dodatkową możliwość zakupu biletów” – zakomunikował Ticketmaster grupie fanów w mailu cytowanym przez CNBC.

Czytaj więcej

Ticketmaster odwołał sprzedaż biletów na koncer Taylor Swift. Kongres pyta

Miesiąc wcześniej doszło do nieudanej w sumie przedsprzedaży biletów na Eras Tour, nieudanej pomimo rekordowej liczby sprzedanych biletów. Porażka operacji wykonanej przez Ticketmaster wynikała z faktu, że firma nie dała sobie rady z olbrzymią ilością zapytań i nie była w stanie obsłużyć „inteligentnej kolejki” mającej zabezpieczyć proces sprzedaży przed botami. Wiele osób, pomimo uzyskania wcześniej statusu „zweryfikowanego fana” nie mogło w efekcie zakupić biletu pomimo wielogodzinnych prób i oczekiwania. Wiele biletów trafiło za to do tzw. skalperów (czyli osób polujących na bilety w celu ich odsprzedaży z dużym zyskiem), co rozgniewało fanów Taylor Swift.

Niektórzy fani piosenkarki byli tak rozwścieczeni sytuacją wokół przedsprzedaży Eras Tour, że pozywają Live Nation Entertiment twierdząc w pozwach, że koncern i jego spółka zależna „celowo wprowadzali w błąd kupujących bilety” i nie chronili procesu przed skalperami.

W poniedziałek Ticketmaster nie tylko wysłał e-maila do części fanów, ale także wystosował oświadczenie na stronie internetowej. W oświadczeniu Ticketmaster wprost napisał, że „został poproszony przez ludzi Taylor Swift o stworzenie dodatkowej możliwości zakupu”. Fani będą otrzymywać indywidualne zaproszenia przed 23 grudnia.

Czytaj więcej

Taylor Swift najlepsza na świecie

Taylor Swift, choć w tej sytuacji trudno uznać ją za winną problemów (może poza wyborem Ticketmastera jako operatora sprzedaży), przepraszała fanów na Instagramie za zaistniałą sytuację. Sądząc po decyzji Ticketmastera wzięła też sprawy w swoje ręce.

Fani, którzy dostali drugą szansę, są zachwyceni i wdzięczni swojej idolce. Ticketmasterowi jednak nie – większość cytowanych przez CNBC opinii dowodzi, że Swifties uważają, że Ticketmaster powinien był się lepiej przygotować do sprzedaży biletów na Eras Tour.

Kontrowersje wokół trasy Taylor Swift nie są pierwszymi kontrowersjami wokół Ticketmaster czy Live Nation. Pierwszą głośną krytyką Ticketmaster był bunt zespołu Pearl Jam w 1994, który nawet złożył skargę antymonopolową do Departamentu Sprawiedliwości. Została ona wtedy zignorowana. Fuzja Ticketmaster z Live Nation w 2009 roku sprawiła, że powstał największy operator koncertów na świecie i już wtedy podnoszone były głosy, że jest to monopolista, który nie powinien powstać. Od tego czasu wciąż liczne są mniejsze lub większe afery sugerujące, że gigant ma dość skomplikowane relacje ze skalperami, a także stosuje zwodnicze praktyki cenowe przy dynamicznych zmianach cen w zależności od popytu.

W 2022 roku afera wokół Eras Tour nie jest pierwszą. Problemy były także przy sprzedaży biletów na trasy koncertowe Bruce’a Springsteena i Blink182. W tym wypadku marką, pod którą organizowano koncerty, była Live Nation.

Czytaj więcej

Taylor Swift przebija Beatlesów

Problemy przy sprzedaży biletów na Eras Tour Taylor Swift zrobiły Ticketmasterowi bardzo złą reklamę oraz przyciągnęły zainteresowanie amerykańskich polityków, którzy zaczęli głośno krytykować faktyczny monopol firmy. W poniedziałek Ticketmaster, będący spółką zależną Live Nation, zapowiedział, że niektórzy fani Swift będą mieli szansę na zakup do dwóch biletów na trasę Eras.

„Zostaliście wybrani, ponieważ zostaliście zidentyfikowani jako fani, którzy otrzymali kod podczas przedsprzedaży Verifed Fan, ale nie kupili biletów. Przepraszamy za trudności, których mogliście doświadczyć i, na prośbę zespołu Taylor, stworzyliśmy tę dodatkową możliwość zakupu biletów” – zakomunikował Ticketmaster grupie fanów w mailu cytowanym przez CNBC.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Nowa Skoda Kodiaq. Liczą się konie mechaniczne czy design?
Tu i Teraz
Nowa Skoda Superb. Komfort w parze z technologią
Biznes
Amica chce wrócić do zysków. Nowa strategia producenta AGD
Biznes
Największe strachy małych przedsiębiorców. Czego się obawiają?
Biznes
Sztuczna inteligencja? Polskie firmy: Na razie podziękujemy