"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XIII edycji konkursu Bizneswoman Roku
Jury złożone z ekspertów nagrodziło m.in. Zosię Zochniak z Ubrania do Oddania oraz Natalię de Barbaro, autorkę książki „Czuła Przewodniczka".
Zakończona właśnie XIII edycja Bizneswoman Roku okazała się absolutnie rekordowa - wpłynęło ponad 1300 nominacji i zgłoszeń, o niemal ⅓ więcej niż rok wcześniej. W sumie podczas 13 lat istnienia konkursu nagrodzono już liderki i liderów reprezentujących 27 organizacji oraz 121 przedsiębiorczyń z małych i dużych firm, które swoją działalnością dają innym kobietom przykład, że warto realizować marzenia o własnym biznesie. Jak wynika z badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, większość kobiet, które chciałyby prowadzić własną działalność, przed realizacją tego marzenia powstrzymuje brak pewności siebie.
Z zebranych przez nas danych wynika, że chociaż Polska zajmuje wysokie miejsce w Europie pod względem liczby firm zarządzanych przez kobiety, to jednak jest to grupa wyjątkowo narażona na zawirowania ekonomiczne – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny Mastercard Europe na Polskę, Czechy i Słowację, partnera strategicznego konkursu Bizneswoman Roku - Jednocześnie spada pozycja Polski w obszarze wsparcia instytucjonalnego i tworzenia przyjaznego środowiska do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. W roku 2019 zajmowała miejsce 20., w roku 2020 – 26., w tym jest na 36. pozycji. W tej sytuacji niezmiernie ważne jest, by pokazywać i nagradzać kobiety, które osiągnęły sukces w biznesie, zachęcać do dalszej walki o własną niezależność i dawać przykład tym, które chciałyby realizować swoje pomysły.. Dlatego cieszymy się, że dzięki współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką mamy możliwość wesprzeć działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości Polek.
Z listą laureatek w kategoriach otwartych XIII edycji Bizneswoman Roku można zapoznać się tutaj. Galę finałową konkursu 13 maja w warszawskim Koneserze poprowadziła dziennikarka Katarzyna Zdanowicz.