Rozbudowa autostrady A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią będzie realizowana w systemie tradycyjnym, a nie projektuj i buduj – poinformowała w czwartek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Ma to być sposób na ograniczenie dla przyszłych wykonawców ryzyk związanych z rosnącymi cenami materiałów i kosztów budów. Na takie przygotowanie ofert, które – zdaniem GDDKiA – będą uwzględniały ich przewidywalny poziom.
mają być warte przetargi na budowę dróg ogłaszane przez GDDKiA w 2022 r.
Poszerzenie A2 to jedna z najważniejszych zaplanowanych inwestycji drogowych i pierwszy na taką skalę projekt w Polsce, związany z dobudową pasa na blisko 90-kilometrowej trasie, którą codziennie przejeżdża ok. 75 tys. pojazdów.
Czytaj więcej
Mimo galopujących kosztów oraz problemów z brakiem pracowników firmy budowlane walczą niskimi cenami o zlecenia. GDDKiA apeluje o ostrożność w składaniu ofert przetargowych.