Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury należące do Grupy PKP w zeszłym roku miało 9,1 mln zł zysku. Zatrudnia ponad 1,7 tys. osób. Spółka jest jednym z największych wykonawców kontraktów realizowanych na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe. Złożyła najkorzystniejsze oferty m.in. na modernizację 22 km torów z Bochni do Biadolin, 20,5 km z Krzeszowic do Krakowa czy 31,3 km z Tarnowa do Dębicy. Łączna wartość ofert w tych trzech przetargach to 1 mld 44 mln zł. Oferty składała w konsorcjum z PKP Energetyka i Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno — Torowym. Obie to spółki z grupy PKP. Jak deklarują władze PKP SA sprzedaż może zostać sfinalizowana już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Rynek wycenia spółkę na ok 200 — 250 mln zł. Jej ostateczną wartość będzie można określić dopiero po przeprowadzeniu due dilligence.
To po nieudanej sprzedaży Przedsiębiorstwa Robót Komunikacyjnych z Krakowa kolejna spółka zajmująca się budową torów, której kupno może pozwolić spółkom specjalizującym się w budowie dróg zaistnieć w branży infrastruktury kolejowej. Do nich należy m.in. Budimex czy Strabag. Otwarcie o zainteresowaniu przejęciem spółki mówi Budimex, który w tym roku bezskutecznie próbował zdobyć choć jeden z kontraktów rozdawanych przez PKP PLK, a jak deklaruje chce wejść na rynek budowy torów.
Budimex robił już due dilligence PRK Kraków. — Nie złożyliśmy ostatecznej oferty, Warunki due diligence uniemożliwiły rzetelną ocenę kondycji spółki — mówi Krzysztof Kozioł, rzecznik Budimeksu.
Ostrożnie wypowiadają się obecni konkurencji PNI. — Nie jest wykluczone, że złożymy ofertę. Jednak nasz strategia i przewiduje dywersyfikacje dochodów i rozwój istniejącej spółki — mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji Polskiej.
Władze Strabagu nie chcą deklarować się co do tego czy złożą ofertę na zakup PNI. Jak przypomina Dariusz Słotwiński, dyrektor w spółce, Strabag swojego czasu był rozważał zakup PRK Kraków. Krakowską spółką zainteresowany był też Polimex — Mostostal. Ten ostatni kupił jednak Torpol, tak więc można przypuszczać, że po kolejnego gracza na rynku budowy torów nie sięgnie.