Większość kupujących decyduje się na wybór znanych i rozpoznawalnych partnerów. Wszystko dlatego, że w tym dynamicznie rozwijającym się środowisku wiarygodność jest podstawowym czynnikiem decydujących o sukcesie.
Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, a wraz z nim również i zakupy w sieci przestały być czymś wyjątkowym. W 2005 roku w Polsce funkcjonowało zaledwie 57 e-sklepów. Dane z marca 2011 roku informują już o ponad 16.000. Tak duży wzrost w stosunkowo krótkim czasie pokazuje nieprawdopodobną dynamikę tego sektora. Nie byłoby jej, gdyby w tym samym czasie w sieci nie pojawili się klienci.
Z badań przeprowadzonych przez ośrodek badawczy Millward Brown wynika, że 35% Polaków robi zakupy za pomocą Internetu 3-4 razy w roku, ale raz w tygodniu czyni to tylko 4%. Skąd tak duża dysproporcja i co stoi na przeszkodzie? Właśnie brak zaufania.
Wiarygodność od zawsze stanowiła największe wyzwanie dla e-handlu. Ważnym krokiem w kierunku rozwiązania tego problemu jest program Rzetelna Firma, w którym uczestniczy już niemal 650 sklepów internetowych. Formuła programu pozwala na łatwą weryfikację sposobu działania podmiotu i podstawowych informacji na jego temat – przede wszystkim rzetelności płatniczej w relacjach z innymi.
Przyznawany w jego ramach Certyfikat Rzetelności to narzędzie stworzone we współpracy z Krajowym Rejestrem Długów – największym i najbardziej doświadczonym biurem informacji gospodarczej w Polsce. Dzięki stałemu monitoringowi prowadzonemu przez KRD certyfikat umożliwia konsumentom łatwą weryfikację partnera, a to w Internecie stanowi pierwszy krok do budowy zaufania we wzajemnych relacjach.