Reklama
Rozwiń

Rzetelność sklepów internetowych

W Polsce przybywa sklepów internetowych, jednak pomimo rosnącej w siłę sieci, Polacy w dalszym ciągu ostrożnie podchodzą do zakupów online.

Publikacja: 21.04.2011 12:42

Siedziba Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA, patrona programu Rzetelna Firma

Siedziba Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA, patrona programu Rzetelna Firma.

Foto: Rzeczpospolita

Większość kupujących decyduje się na wybór znanych i rozpoznawalnych partnerów. Wszystko dlatego, że w tym dynamicznie rozwijającym się środowisku wiarygodność jest podstawowym czynnikiem decydujących o sukcesie.

Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, a wraz z nim również i zakupy w sieci przestały być czymś wyjątkowym. W 2005 roku w Polsce funkcjonowało zaledwie 57 e-sklepów. Dane z marca 2011 roku informują już o ponad 16.000. Tak duży wzrost w stosunkowo krótkim czasie pokazuje nieprawdopodobną dynamikę tego sektora. Nie byłoby jej, gdyby w tym samym czasie w sieci nie pojawili się klienci.

Z badań przeprowadzonych przez ośrodek badawczy Millward Brown wynika, że 35% Polaków robi zakupy za pomocą Internetu 3-4 razy w roku, ale raz w tygodniu czyni to tylko 4%. Skąd tak duża dysproporcja i co stoi na przeszkodzie? Właśnie brak zaufania.

Wiarygodność od zawsze stanowiła największe wyzwanie dla e-handlu. Ważnym krokiem w kierunku rozwiązania tego problemu jest program Rzetelna Firma, w którym uczestniczy już niemal 650 sklepów internetowych. Formuła programu pozwala na łatwą weryfikację sposobu działania podmiotu i podstawowych informacji na jego temat – przede wszystkim rzetelności płatniczej w relacjach z innymi.

Przyznawany w jego ramach Certyfikat Rzetelności to narzędzie stworzone we współpracy z Krajowym Rejestrem Długów – największym i najbardziej doświadczonym biurem informacji gospodarczej w Polsce. Dzięki stałemu monitoringowi prowadzonemu przez KRD certyfikat umożliwia konsumentom łatwą weryfikację partnera, a to w Internecie stanowi pierwszy krok do budowy zaufania we wzajemnych relacjach.

Jak to działa? W pierwszej kolejności każdy przystępujący do programu sklep internetowy udostępnienia podstawowe dane na swój temat. Następnie przeprowadzony zostaje audyt w bazach Krajowego Rejestru Długów, gdzie sprawdzana jest jego przeszłość gospodarcza. Dopiero na tej podstawie wydawany jest certyfikat, który może zostać umieszczony na stronie internetowej sklepu.

Co bardzo ważne: certyfikat ma formę aktywnego linku połączonego bezpośrednio z bazami KRD, dlatego przed dokonaniem jakiekolwiek transakcji kupujący ma szansę sprawdzić status sklepu.

Podmiot można również zweryfikować poprzez stronę www.rzetelnafirma.pl – wystarczy w oknie wyszukiwarki wpisać numer certyfikatu.

Prostota obsługi i dostęp do największej bazy informacji gospodarczej uczyniły z tego rozwiązania jedną z najpopularniejszych metod weryfikacji partnerów gospodarczych. Rocznie konsumenci dokonują za jego pośrednictwem prawie 4.000.000 sprawdzeń. Ta liczba pokazuje, jak ważną i wiarygodną referencję stanowi dla nich Certyfikat Rzetelności.

Biznes
Czy Elon Musk chce zdobyć tajne technologie?
Biznes
Ostatni bal na Titanicu? Chudy rosyjski Nowy Rok
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Największe zamówienie w historii polskiej zbrojeniówki. Do HSW trafi 17 mld zł
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes
Polskie firmy wchodzą na rynek USA. Czy wprowadzenie ceł im zaszkodzi?
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku