Michelin z większym zyskiem

Michelin podał wyniku za ubiegły rok. Zwiększył zysk, sprzedaż i inwestycje, a obniżył zadłużenie i wydatki na wynagrodzenie pracowników

Publikacja: 14.02.2013 11:40

Sprzedaż koncernu, którego największy zakład znajduje się w Polsce (Olsztyn) wyniosła 21,47 mld euro (w 2011 r - 20,7 mld euro); zysk netto -1,57 mld euro (1,46 mld euro) i nakłady inwestycyjne prawie 2 mld euro (1,8 mld euro w 2011 r.). Dług netto zmniejszył się z 1,8 mld euro do 1,05 mld euro.

Francuskie opony najlepiej sprzedawały się w Ameryce Północnej (+16 proc.) oraz w Azji (bez Indii) +10 proc. w tzw. pierwszym wyposażeniu. Najwięcej straciły w Europie (-5 proc.  przy pierwszym wyposażeniu i -10 proc. na rynku wymiany).

- Liczba rejestracji nowych samochodów była najniższa od 17 lat, mimo tego rynki Europy Wschodniej wzrosły o 11 proc. - ocenił sam koncern (to zasługa przede wszystkim rosnącego rynku motoryzacyjnego Rosji - red)

Rynek Ameryki Północnej wzrósł o 16 proc., powracając do poziomu z 2007 roku. „Powodem wzrostów była wymiana starszych pojazdów na nowe modele, która wpływała na wzrost sprzedaży nowych samochodów.

Rynek w Azji wzrósł o 11 proc. mimo spadku szybkości wzrostu chińskiego rynku do 6 proc. Popyt w Japonii (+ 11 proc.) i krajach Azji Południowo-Wschodniej (+38 proc.) zrekompensował negatywne wpływy słabszego 2011 roku.

Rynek Ameryki Południowej zakończył rok na "stabilnym poziomie".

W tym roku Michalin oczekuje utrzymania wolumenu sprzedaży. Ceny surowców powinny pozostać stabilne w pierwszej połowie roku, powodując wzrost wyniku operacyjnego o 350-400 mln euro.

Program inwestycyjny o wartości 2 mld euro będzie przyczyniał się do rozwoju Grupy Michelin, zapewniając nowe moce produkcyjne na rynkach rozwijających się. Program ma również wspierać konkurencyjność na rozwiniętych rynkach i promować rozwój nowych technologii" - zapewnia koncern w przesłanym komunikacie.

Sprzedaż koncernu, którego największy zakład znajduje się w Polsce (Olsztyn) wyniosła 21,47 mld euro (w 2011 r - 20,7 mld euro); zysk netto -1,57 mld euro (1,46 mld euro) i nakłady inwestycyjne prawie 2 mld euro (1,8 mld euro w 2011 r.). Dług netto zmniejszył się z 1,8 mld euro do 1,05 mld euro.

Francuskie opony najlepiej sprzedawały się w Ameryce Północnej (+16 proc.) oraz w Azji (bez Indii) +10 proc. w tzw. pierwszym wyposażeniu. Najwięcej straciły w Europie (-5 proc.  przy pierwszym wyposażeniu i -10 proc. na rynku wymiany).

Biznes
KE zapowiada deregulację, Chiny odpowiadają cłami odwetowymi, a Polska poza europejskim modelem AI
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Biznes
GPW: Spółki z sektora medycznego pod lupą
Biznes
Wojna celna Trumpa zawieszona, przemysł w Europie się stabilizuje, a Wielka Brytania chce resetu z UE
Biznes
Sądne dni w sporze o imperium Zygmunta Solorza
Biznes
Ontario zakazuje prowadzenia interesów z firmami z USA. Silny cios w Elona Muska