Reklama
Rozwiń

Daimler i BMW wzywają do serwisu

Daimler musi wymienić wadliwe poduszki powietrzne w 3500 furgonetkach Citan, BMW w 220 tys. limuzyn na świecie

Publikacja: 08.05.2013 11:12

Rzecznik Daimlera poinformował, że w furgonetkach Mercedesa Citan zostaną wymienione airbagi okienne, bo pojazd uzyskał zaledwie trzy z pięciu gwiazdek w próbach zderzeniowych NCAP. Tak niska ocena firmy sprawdzającej bezpieczeństwo pojazdów na zlecenie władz i organizacji konsumenckich jest dużym ciosem dla Mercedesa, który stara się dorównać niemieckim konkurentom z segmentu pojazdów luksusowych, BMW i Audi. Zmusi prezesa Daimlera, Dietera Zetsche do podjęcia działań.

Mercedes chwali się poziomem bezpieczeństwa swych pojazdów, które reklamuje w kampanii prowadzonej od 2010 r. jako „the best or nothing".

- Wynik crash testu jest oczywiście całkowicie niezadowalający — stwierdził Zetsche w wywiadzie dla największego dziennika regionalnego „Westdeutsche Allgemeine Zeitung". — Oczywiście zajmiemy się tym — dodał.

Citan jest małą furgonetką dostawczą, pochodną Renaulta Kangoo. Francuzi weszli w 2010 r. w sojusz z Daimlerem w zakresie pojazdów dostawczych, małych samochodów i układów napędowych.

Wadliwe poduszki

W 220 tys. samochodów BMW, w tym w 42 080 w USA zostaną wymienione wadliwe poduszki drugiego na święcie ich producenta (także pasów bezpieczeństwa) firmy Takata. Japończycy pokryją koszty wymiany. W kwietniu Toyota, Nissan Honda i Mazda musiały wymienić je w 3,4 mln samochodów na święcie, w tym w 1,3 mln w USA.

Wymiana dotyczy aut serii 3 z lat modelowych 2002 i 2002 — sedanów, coupé M3, kabrioletów M3 i pojazdów kombi. BMW nic nie wiadomo o jakichkolwiek obrażeniach czy wypadkach związanych z tym, nie zna także żadnego przypadku niewłaściwego napełnienia się poduszki w jej samochodach — wyjaśnił amerykański rzecznik firmy Dave Buchko.

Poduszki firmy Takata przed fotelem pasażera mogą nie nadmuchać się właściwie z powodu wady produkcyjnej paliwa pirotechnicznego użytego w zapalniku. Istnieje więc ryzyko powstania ognia albo dojścia do obrażeń pasażera odłamkami metali rozpryskującymi się w kierunku przedniej szyby i w dół, w kierunku nóg osoby siedzącej z przodu.

Wadliwe poduszki powstały w okresie od kwietnia 2000 do września 2002 w fabryce Takaty w Moses Lake w stanie Waszyngton, a elementy zapalnika od października 2001 do października 2002 w fabryce Takaty w Monclova w Meksyku — stwierdza raport amerykańskiego urzędu bezpieczeństwa transportu NHTSA.

Takata wyjaśniła w kwietniu, że dowiedziała się o problemie w październiku 2011 r. od pewnej firmy samochodowej o nieprawidłowym napełnieniu się poduszki w Japonii. Miesiąc później Honda poinformowała ją o incydencie w Portoryko. Od lutego do czerwca 2012 firmie nie udało się w testach potwierdzić wadliwego funkcjonowania poduszek, na jesieni otrzymała informacje o trzech kolejnych incydentach — dwóch w Portoryko i o jednym w stanie Maryland — wynika z dokumentów NHTSA.

Biznes
Czy Elon Musk chce zdobyć tajne technologie?
Biznes
Ostatni bal na Titanicu? Chudy rosyjski Nowy Rok
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Największe zamówienie w historii polskiej zbrojeniówki. Do HSW trafi 17 mld zł
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes
Polskie firmy wchodzą na rynek USA. Czy wprowadzenie ceł im zaszkodzi?
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku