– W najbliższych pięciu latach chcielibyśmy kontrolować 20 proc. polskiego rynku produktów dżemowych, co dawałoby nam na nim drugie miejsce – mówi „Rz" Roman Górny, prezes spółki Herbapol Lublin, czołowego producentów herbat smakowych oraz syropów owocowych w Polsce. – Zdajemy sobie sprawę, że nie musi to pociągnąć za sobą spadku wartości sprzedaży aktualnego lidera. Dzięki naszej aktywności ogólna sprzedaż dżemów, konfitur i powideł powinna bowiem znów zacząć intensywnie rosnąć, a w 2020 r. jej wartość może być o 30 – 40 proc. wyższa niż obecnie – dodaje.
Wartość sprzedaży m.in. dżemów, konfitur i powideł - które do swojej oferty włącza właśnie Herbapol – przekracza 370 mln zł. Najwięcej z tej kwoty przypada na firmę Agros Nova, właściciela marki Łowicz. Według najnowszych danych, na które powołuje się ta spółka, jest to niemal 44 proc.
Polak lubi mieć wybór
– Tak duża dominacja jednego gracza, prowadząca często do braku alternatywy produktowej, zdarza się już w Polsce bardzo rzadko. Konsumenci stali się bowiem bardziej wymagający i chcą mieć wybór. To doskonała okazja dla nas, aby nie tylko zdobyć silną pozycję, ale przy okazji doprowadzić do ożywienia kategorii – wyjaśnia Roman Górny.
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że od sierpnia 2013 r. do lipca 2014 r. wydatki Polaków na produkty dżemowe zmalały o ok. 5 proc.
Lider rynku dżemów ze spokojem podchodzimy do debiutu Herbapolu. - Podobnych wejść było wiele, a mimo to, żadnej marce nie udało się zagrozić pozycji Łowicza – komentuje Marek Sypek, prezes firmy Agros Nova.