Ze wstępnych prognoz opublikowanych przez Garnera wynika, że sprzedaż komputerów PC na globalnych rynkach znowu zaczyna rosnąć. Analitycy prognozują, że rosnące słupki sprzedaży w krajach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej oraz Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki, mogą zwiastować poprawę koniunktury w segmencie komputerów PC. Mimo, iż w perspektywie globalnej rynek pecetów zamyka trzeci kwartał na lekkim minusie (0,5 proc. w porównaniu z III kw. 2013), dane z krajów dojrzałych i EMEA zwiastują odwilż.
Motorem rozwoju dla globalnego rynku jest pięciu producentów: Lenovo, HP, Dell, Asus i Acer. To właśnie oni odpowiadają za trzy-czwarte globalnej sprzedaży. Największą dynamikę wzrostu pokazał Asus, notując aż 16,9-proc. wzrost sprzedaży rok do roku.
- Rynek elektroniki użytkowej dojrzewa, a wraz z nim stopniowo rośnie świadomość technologiczna konsumentów. Na rynku dostępnych jest wiele kategorii urządzeń, które są wzajemnie komplementarne - notebooki, tablety, smartfony i nowa kategoria tzw. technologii noszonych. Użytkownicy zdają sobie sprawę, że smartfony i tablety służą przede wszystkim do konsumpcji treści, zaś komputery PC, dzięki większej mocy obliczeniowej i możliwościom multimedialnym, pozwalają na tworzenie kontentu - mówi Sławomir Stanik, szef Asusa w Polsce.