Dieta w T-Mobile odchudzi Eurotel

Jeden z trzech największych operatorów mobilnych w kraju przeszedł właśnie na dietę. Program „Fit2Win" („sprawny, aby wygrać") obejmuje zwolnienia grupowe i – co ważne dla giełdowego Eurotela – pokaźną restrukturyzację sieci sklepów.

Publikacja: 31.03.2015 18:53

Giełdowa firma handlowa właśnie podała, że otrzymała wypowiedzenie autoryzacji 21 punktów.

W ubiegłym tygodniu pracownicy T-Mobile Polska otrzymali informację, że firma planuje redukcję zatrudnienia, która pozwoli jej zmniejszyć koszty o 12 proc. Jeszcze nie wiadomo, ile osób dotkną cięcia. Z drugiej strony w firmie mówi się o zwolnieniach grupowych. Obejmują one zwykle od 10 proc. w górę, a T-Mobile zatrudnia około 4500 osób. Z telekomu odejdzie więc najprawdopodobniej około 450 osób. Rozpoczęły się rozmowy zarządu z przedstawicielami pracowników.

Dokładna skala zmian nie jest znana tym bardziej, że już jakiś czas temu rekrutacja w spółce została wstrzymana, a - jak podawaliśmy - w telekomie w tym roku miały już miejsce odejścia grupy menedżerów.

Przeprowadzenie ogłoszonych w ub. tygodniu zmian w strukturze zatrudnienia zaplanowane zostało na pierwszą połowę 2015 r. firma zapewnia, że osobom, które zostaną objęte zmianami, zaoferowane zostaną atrakcyjne świadczenia. Kolejne informacje zostaną ogłoszone w kwietniu tego roku.

Cięcia zatrudnienia, o których jako pierwszy poinformował serwis Telko.in to nie wszystkie zmiany w T-Mobile Polska. W życie wszedł właśnie plan restrukturyzacji sieci salonów operatora.. Informował o tym siostrzany serwis parkiet.com - rpkom.pl, gdy raport roczny opublikował największy diler T-Mobile - Eurotel. Firma podała w sprawozdaniu, że spodziewała się ograniczenia liczby salonów o 20-30 proc.

We wtorek Eurotel poinformował, że od dziś T-Mobile Polska cofa mu autoryzację dla 21 Autoryzowanych Punktów Sprzedaży (APS). Okres wypowiedzenia wynosi w większości przypadków 3 miesiące, co oznacza, że upłynie on z końcem czerwca. - Redukcja pozostałej części sieci sprzedaży jest przedmiotem negocjacji z operatorem - podał Eurotel.

Na koniec grudnia sieć sprzedaży Eurotela w ramach operatora T-Mobile liczyła 162 salony, z czego 48 było obsługiwanych bezpośrednio przez Eurotel.

- Proces redukcji sieci sprzedaży dotyczy wszystkich sieci działających w ramach T-Mobile Polska. Jego największe nasilenie będzie miało miejsce w drugim kwartale 2015 roku, zaś kontynuowany będzie do końca 2015 roku - czytamy w komunikacie Eurotela.

W konsekwencji cofnięcia autoryzacji firma ta musi rozwiązać umowy z przedstawicielami prowadzącymi zamykane APS, co spowoduje zmniejszenie wpływów grupy Eurotela. Konkretna skala tego procesu, według zarządu, jest obecnie trudna do oszacowania ze względu na niemożność przewidzenia wielkości sprzedaży.

W skali całego telekomu sieć salonów zmniejszy się o 240 do 570. Nie będzie to poziom docelowy. Z informacji, jakie uzyskaliśmy wynika, że zamykane sklepy odpowiadały za proporcjonalnie mniejszą część sprzedaży komórkowej sieci.

Małgorzata Rybak-Dowżyk, odpowiedzialna za komunikację z mediami w T-Mobile Polska przekazała nam kilka zdań komentarza na powyższe zagadnienia. Jak powiedziała, w firmie ogłoszony został program "Fit2Win", celem którego jest poprawa skuteczności działań operacyjnych spółki, jak również struktury kosztów.

- Dzięki temu projektowi zwiększymy poziom uzyskiwanych marż, co pozwoli na wykreowanie jeszcze lepszych ofert i intensyfikacje działań proklienckich. W ramach programu "Fit2Win" już wychodzimy z nowymi ofertami na rynek, jak np. oferta rodzinna z bardzo atrakcyjnym pakietem korzyści. Już w pierwszych dniach sprzedaży spotkały się one z bardzo dobrym przyjęciem - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk.

Według niej, "Fit2Win" to efekt prac zarządu z ostatnich miesięcy. Ma na celu wypracowanie w spółce warunków do długoterminowego wzrostu, przy "jednoczesnym utrzymaniu pozycji lidera rynkowego pod względem jakości".

Jak tłumaczy, na program składają się zarówno aktualizacja podejścia rynkowego obejmująca wprowadzenie nowych produktów i usług, optymalizacja sieci sprzedaży, jak i szereg zmian wewnętrznych, w tym także poprzedzoną długotrwałymi analizami redukcję zatrudnienia w procesie zwolnień grupowych.

- Pierwsze efekty działania programu widoczne są już teraz, między innymi w postaci wdrożenia nowych planów taryfowych przeznaczonych dla segmentu rodzinnego, a w najbliższym czasie można spodziewać się kolejnych kroków ze strony operatora - podaje rzeczniczka.

Usługi na rzecz T-Mobile stanowiły w 2014 r. około 43 mln zł, czyli 25 proc. przychodów grupy Eurotela.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne