Aktualizacja: 01.09.2015 12:59 Publikacja: 31.08.2015 22:00
Tradycyjna czarna herbata traci w Polsce zwolenników. Wkrótce mogą ją zdetronizować mieszanki aromatyzowane i ziołowe.
Foto: 123RF
Polski rynek detaliczny herbaty, nie licząc gastronomii, wart jest już ponad 1,21 mld zł – wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
Ze spożyciem zbliżającym się do 1 kg rocznie na osobę Polska zajmuje czwarte miejsce w Europie. Wyprzedzają nas tylko Irlandczycy, Brytyjczycy i Rosjanie – podaje Euromonitor International.
Waszyngton chce zmienić przepisy regulujące globalną sieć podmorskich kabli obsługujących ponad 98 proc. międzynarodowego ruchu internetowego. To skutek niedawnych uszkodzeń dwóch takich połączeń na dnie Bałtyku.
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
Wydarzenie Polska Moc Biznesu łączy przedsiębiorców, milionerów, małych przedsiębiorców, korporacje z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami i fundacjami. To miejsce wzajemnej inspiracji. W tym roku szczególnie wiele miejsca poświęcimy bezpieczeństwu i sprawom społecznym – zapowiada Artur Beck, pomysłodawca i producent wydarzenia Polska Moc Biznesu.
Spółka kontrolowana przez francuski rząd łamie polskie prawo i naraża polski Skarb Państwa na wielkie straty podatkowe – ostrzega Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Szarą Strefą Gier i Zakładów Wzajemnych „Graj Legalnie”.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Już 2 grudnia, na PGE Narodowym w Warszawie, odbędzie się Kongres Społeczno-Gospodarczy Polska Moc Biznesu 2024 – jedno z najważniejszych wydarzeń biznesowych w kraju. Kongres łączy liderów biznesu, przedstawicieli administracji publicznej, organizacji pozarządowych i środowiska naukowego, by wspólnie kreować rozwiązania wspierające gospodarkę opartą na zrównoważonym rozwoju i społecznej odpowiedzialności.
Koncern Unilever, właściciel marek takich jak Dove i Hellmann’s, poinformował, że sfinalizował sprzedaż swojego rosyjskiego biznesu firmie Arnest Group, lokalnemu producentowi perfum, kosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego. Koncern nie poinformował za ile odsprzedał rosyjski biznes, ale według Reutera wszystkie wychodzące z Rosji firmy poniosły ogromne straty finansowe.
Koncern Unilever ogłosił plan zwolnienia co trzeciego pracownika ze stanowisk biurowych w Europie do końca 2025 r. Nie wiadomo, w jakim stopniu obejmą one Polskę.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w reklamach dość szybko staje się passe – z takiego narzędzia oficjalnie zrezygnowały już m.in. Unilever, L’Oréal, H&M, czy Lego. Czy klienci i biznes odwracają się od tej technologii?
Koncerny zachodnie, które mimo publicznych obietnic, nie opuściły Rosji, zarabiają tam krocie i sowicie wspierają wojnę Kremla podatkami. Wśród nich są tuzy amerykańskiego i unijnego biznesu.
Koncern Unilever, do którego należą takie marki jak Knorr, Magnum czy Carte d'Or, zapowiedział potężne zwolnienia w swoich oddziałach na świecie. Planuje też oddzielić swój lodowy biznes i stworzyć czołowego producenta tych mrożonych przysmaków.
Sieć handlowa użyła produktów koncernu Unilever na plakatach wytykających kurczenie produktów i zwiększanie cen jednostkowych. Producentowi kampania się nie spodobała.
Unilever, właściciel tak znanych marek jak Dove, Axe czy Knorr, został oskarżony o zwodzenie konsumentów w kwestii ekologii. Produkty koncernu mają wcale nie być tak przyjazne środowisku, jak przekonuje gigant.
Rozmowa z dr Adamem Mokrzyszem, prezesem zarządu Mokate, oraz dr Katarzyną Mokrzysz, dyrektor generalną.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas