"Kliknij przycisk Wpisz się do rejestru wyborców.
Zaloguj się na swój profil zaufany.
Wybierz obywatelstwo.
Zaadresuj wniosek — wybierz urząd gminy, w której chcesz głosować.
Podaj dane dokumentu tożsamości — dołącz skan lub zdjęcie tego dokumentu.
Podaj swój adres stałego miejsca zamieszkania/przebywania i zaznacz oświadczenie, że mieszkasz pod podanym adresem.
Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP.
Czekaj na odpowiedź z urzędu".
- nie umożliwia dołączenia skanu wspomnianych dokumentów, oprócz dowodu osobistego.
Po wypełnieniu wszystkich punktów instrukcji otrzymuje się komunikat o poprawnym dokonaniu rejestracji.
Informację tę potwierdza również czytelnik "Rzeczpospolitej". Pan Tomasz Dzido opisuje procedurę rejestracji jako warszawski wyborca i potwierdza, że na stronie obywatel.gov.pl, gdzie instrukcja została zamieszczona, istniała możliwość zamieszczenia skanu tylko jednego załącznika - dowodu osobistego.
Jak pisze nasz Czytelnik, zdarzały się przypadki, że osoba wpisująca się do rejestru wyborców otrzymała maila z prośbą o dosłanie brakujących skanów, ale nie było to regułą.
"Dyrektor mojej Komisji Wyborczej rozmawiała przy mnie z panią z Urzędu Dzielnicy Warszawa Wola, która powiedziała mi, że to nie jest wina urzędu, iż ministerstwo tak skonstruowało stronę. Urząd wymaga takiego dokumentu i umywa ręce" - pisze pan Dzido.