Już prawie jedna trzecia firm z branży produkcyjnej zakończyła wdrażanie rozwiązań opartych na AI, ale to przedstawiciele sektora handlowego najczęściej wskazują, że ta technologia przyniosła im zamierzone korzyści – wynika z badania EY.
Szczególnie mocną zależność od nowych technologii widać w e- commerce. – Technologia rządzi dzisiejszym biznesem, a e-commerce nie jest tu wyjątkiem, od coraz szerszego wykorzystania sztucznej inteligencji po magazyny wyposażone w roboty autonomiczne – komentuje Emil Walczak, dyrektor generalny BaseLinker Polska. Dodaje, że dobrze skonfigurowany system e-commerce działa jak dodatkowy pracownik, co jest nie do przecenienia w przypadku firm borykających się z trudnościami w rekrutacji ekspertów.
Istotnym trendem jest automatyzacja procesów – zarówno tych bardziej złożonych, wspierających realizację strategii omnichannel, jak i codziennych, umożliwianych przez coraz łatwiej dostępne narzędzia sztucznej inteligencji. Przedstawiciele branży wskazują, że powstaje coraz więcej gotowych rozwiązań, które stają się „asystentami” usprawniającymi codzienne operacje, od zarządzania zapasami po obsługę zwrotów czy prowadzenie precyzyjnych kampanii marketingowych.
Z badania Mastercard wynika, że w porównaniu z 12 innymi europejskimi krajami Polacy plasują się w czołówce, jeśli chodzi o zakupy internetowe. Przeciętnie Polak kupuje w sieci ponad pięć pozycji miesięcznie. Jednocześnie, częściej niż respondenci z innych krajów, irytuje się, gdy jest proszony o podanie zbyt wielu danych podczas finalizowania zakupów. Co trzeci porzuca z tego powodu koszyk.
Potrzeba uproszczenia zakupów idzie w parze z coraz większym zaawansowaniem technologicznym całego ekosystemu e-handlu. Mowa o płatnościach czy logistyce.