Tak więc dzięki nowoczesnym instrumentom finansowym, jakimi są płatności elektroniczne – spełniające powyższe kryteria – sprzedawca może zaoferować klientowi wysoki poziom zadowolenia z procesu zakupu. Warto wybierać operatora płatności na podstawie funkcji, które oferuje. Dla przykładu Tpay – obok szerokiej gamy możliwości płatności, obejmującej poza wszystkimi wspomnianymi wyżej także płatności z PayPal – wysyła maile przypominające o przerwanej transakcji, posiada również widget pomagający zwiększać koszyki.
Jak to działa? Widget One Click to interaktywny banner umożliwiający płatności jednym kliknięciem bezpośrednio z poziomu obrazka – bez przenoszenia użytkownika do kolejnych podstron i podawania przez niego wrażliwych danych. Klient wpisuje kod Blik w wyznaczonym do tego miejscu na obrazku, akceptuje płatność w aplikacji bankowej i transakcja jest ukończona. Może to zrobić tuż po niedawnym zakończeniu zakupów, aby np. do kupionego telefonu komórkowego dodać pasujący case.
To nie koniec możliwości tego rozwiązania. Widget One Click można wdrożyć np. w treści informacji o danej akcji społecznej czy charytatywnej, dzięki czemu użytkownik, czytając tekst, może ją od razu wspomóc finansowo z poziomu artykułu. Rozwiązanie to wspiera już zbiórki na rzecz zwierząt, a jego funkcjonalność można przenieść także na inne branże.
Jeszcze więcej możliwości
Ciekawą opcją dla sprzedawców oferujących usługi subskrypcyjne, takie jak prenumeraty, jest rekurencyjne obciążanie kart płatniczych. To rozwiązanie wygodne zarówno dla klienta, jak i dla sprzedawcy. Użytkownicy mogą w prosty sposób zamówić np. prenumeratę bez konieczności pamiętania o comiesięcznej wpłacie. Ich konta bankowe obciążane są automatycznie, w określonym wcześniej terminie.
Z kolei jeśli myślimy o wzroście wartości koszyków, bardzo ważnym atutem e-sklepu mogą być płatności ratalne i odroczone. Dzięki nim klienci chętniej sięgają po produkty z wyższej półki i dodają kolejne do koszyka: pozwalają kupić tu i teraz, natomiast zapłacić później. W Tpay dostępne są różne opcje płatności odroczonych – do PayPo i Twisto ostatnio dołączył Blik Płacę Później. Umożliwia on internautom zarządzanie płatnościami odroczonymi z poziomu aplikacji bankowej.
Sprzedawcy mają do dyspozycji wiele narzędzi, dzięki którym mogą przyciągać nowych klientów, zachęcać do finalizowania zamówień lub do dodawania do koszyka kolejnych produktów. Żeby udostępniać te właściwe, muszą stale przyglądać się potrzebom swoich klientów i współpracować z zaufanym operatorem płatności.