Rasistowski skandal w znanej pizzerii. Właściciel musi odejść

John Schnatter, założyciel popularnej sieci pizzerii Papa John's zrezygnował ze stanowiska szefa rady nadzorczej firmy. Na konferencji w maju tego roku użył publicznie rasistowskiego określenia (tzw. N-word).

Aktualizacja: 12.07.2018 13:47 Publikacja: 12.07.2018 13:24

Rasistowski skandal w znanej pizzerii. Właściciel musi odejść

Foto: Bloomberg

ula

O sprawie napisał magazyn "Forbes". Do incydentu miało dojść na konferencji poświęconej zapobieganiu kryzysom wizerunkowym. Podczas specjalnego ćwiczenia dla pracowników padło rasistowskie określenie. Nie było skierowane do konkretnej osoby, ale miało być elementem ćwiczenia. Mimo to kilka osób biorących udział w zajęciach poczuło się urażonych.

Schnatter przeprosił i poinformował, że podaje się do dymisji a jego następca pojawi się w ciągu "kilku tygodni". Nie podał żadnych nazwisk ewentualnych kandydatów - informuje CNN.

Założyciel popularnej sieci przyznał, że użył "niestosownego" słowa i doniesienia medialne są prawdą. - Niezależnie od kontekstu, bardzo przepraszam. Krótko mówiąc nie ma miejsca na rasizm w naszym społeczeństwie" - napisał Schnatter w specjalnym oświadczeniu.

Ze współpracy z siecią zdecydowała się zrezygnować firma Laundry Service.

W listopadzie zeszłego roku Schnatter wywołał kontrowersje twierdząc, że spadająca sprzedaż sieci wynika z niewłaściwego podejścia NFL do klękających podczas amerykańskiego hymnu graczy, protestujących w ten sposób przeciwko rasizmowi w USA. Schnatter nie spodobała się forma protestu graczy NFL. Po fali krytyki zrezygnował w styczniu tego roku ze stanowiska prezesa firmy i został szefem rady nadzorczej sieci.

 

John Schnatter założył Papa John's w 1984 roku, kiedy to zainstalował piec do pizzy w tawernie prowadzonej przez jego ojca. Jest nie tylko "twarzą" sieci, ale także największym jej udziałowcem (29 proc. akcji) i często występuje w reklamach sieci. Papa John's to trzecia największa sieć pizzerii w USA, zaraz po Domino's i Pizza Hut. Ma też lokale  w Ameryce Łacińskiej, Azji, na Bliskim Wschodzie oraz w Europie.

W Polsce pierwszy lokal tej sieci rozpoczął działalność w październiku 2017 roku w Warszawie. Powstać ma kolejnych 20. Na całym świecie działa ponad 5 tys. restauracji tej marki.

Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż
Przemysł spożywczy
USA: Tysiące puszek Coca-Coli wycofane z powodu wykrycia plastiku
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Przemysł spożywczy
USA chcą importować „setki milionów” jajek z Turcji i Korei Południowej