Ten rok również rozpoczął się dla sektora znakomicie. – W styczniu zanotowaliśmy około 100-proc. wzrost w porównaniu ze styczniem 2020. Oprócz wielu nowych klientów obserwujemy również powrót wielu osób z pierwszego kwartału 2020 r., które zapewne m.in. przez pracę zdalną czy też niepewną sytuację na rynku pracy zawiesiły wcześniej abonament – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel Kukuła Healthy Food. – W styczniu 2021 r. zainwestowaliśmy w modernizację naszej kuchni. Są to przede wszystkim inwestycje w maszyny, które pozwalają nam gotować więcej, lepiej, sprawniej, ale cały czas zdrowo, smacznie i z zachowaniem najwyższych standardów. W tym roku planujemy również rozbudowę hali produkcyjnej – dodaje. Podkreśla, że w miarę rozwoju konieczna jest ciągła modernizacja zakładu, jak również jego rozbudowa. SuperMenu ma nowoczesny, zbudowany od podstaw zakład produkcyjny na warszawskiej Pradze z ponad 3 tys. mkw. powierzchni, ale firma już rozważa rozbudowę, i to jeszcze w 2021 r.
Nadal wysoki wzrost
Podobne plany ma Be Diet Catering, współtworzony przez znaną trenerkę Ewę Chodakowską. Firma planuje zwiększenie mocy produkcyjnych oraz rozpoczęcie budowy nowego miejsca produkcyjnego, co pozwoli obsłużyć nawet 15 tys. zestawów dziennie. Jednocześnie marka przygląda się także rynkom zagranicznym. – W pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę rynek niemiecki – podaje Be Diet Catering.
Nowości na rynku jest znacznie więcej. Już w marcu zadebiutuje oferta sygnowana przez znanego kucharza Pascala Brodnickiego. – Dostrzegamy, że w Polsce format subskrypcji niesłychanie rośnie i chcemy go rozwijać. Nasz projekt nie będzie opierał się na formule dietetycznej, będzie to standardowa oferta, ale w modelu subskrypcji z dostawą do klienta – mówi Marek Rogala, współzałożyciel i prezes Pascal Franchise.
– Chcemy spółkę rozwijać w oparciu o nowe modele dystrybucji, a dostawa do klienta to jeden z naszych podstawowych kierunków rozwoju. Obok tradycyjnych restauracji i miejsc stawiających na sprzedaż na wynos, z ograniczoną salą restauracyjną do obsługi na miejscu – dodaje.
Za spółką stoi poza Pascalem Brodnickim grupa kapitałowa Food & Friends Polska, inwestor na rynku gastronomicznym rozwijający sieć restauracji. Umowa zakłada powołanie nowego konceptu gastronomicznego w trzech formatach: Pascal Today – szybkie jedzenie na wynos, Pascal House – format restauracji codziennej, i Pascal Box – codzienne jedzenie w modelu subskrypcyjnym.
Dopasowana oferta
Inne firmy potwierdzają, że rynek dynamicznie się rozwija i – co ważne – ma perspektywy rozwoju w kolejnych latach. – Jeśli chodzi o początek lutego, to trendy cały czas się utrzymują i popyt wciąż jest na tym samym, wysokim poziomie, co w styczniu. Branża nadal się rozwija. Prognozy mówią, że rynek może się nasycić dopiero w okolicach 2025 r., więc jeszcze sporo czasu przed nami – mówi Bartłomiej Foszer, inwestor i doradca strategiczny kateringu Pomelo.