Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA

Największa na świecie sieć kawiarni szykuje się do radykalnych cięć na rodzimym rynku. Starbucks ogłosił, że zamierza znacząco ograniczyć menu, a także zlikwidować 1100 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych.

Publikacja: 25.02.2025 14:00

Starbucks zredukuje menu o prawie jedną trzecią i zwolni 1100 osób w USA

Foto: Adobe Stock

Niebawem Amerykanie nie wypiją już Royal English Breakfast Latte w popularnej sieci kawiarni. Będzie to bowiem jedna z pierwszych pozycji, które znikną z oferty Starbucksa w USA. Podobny los spotka w najbliższym czasie także Białą Gorącą Czekoladę i kilka rodzajów mieszanych frappuccino. Zmiany mają stopniowo wchodzić w życie od 4 marca.

Czytaj więcej

Pracownicy Starbucks rozszerzają strajk. Teraz protestują także w Nowym Jorku

Złych informacji dla miłośników kaw jest więcej – do końca 2025 roku menu Starbucksa na rodzimym rynku ma zostać uszczuplone o niemal jedną trzecią. Firma przekonuje, że zmiany są na lepsze, ponieważ liczy na to, że dzięki zredukowanej ofercie klienci będą krócej czekać na swoje zamówienia, a jakość i spójność usługi ulegnie poprawie.

Starbucks zwolni 1100 pracowników w Stanach Zjednoczonych

Wraz z radykalnym cięciem pozycji w menu redukcje dotkną także siły roboczej. Pracę stracić ma 1100 osób zatrudnionych przez sieć Starbucks w całych Stanach Zjednoczonych. Firma chce w ten sposób poprawić działalność na amerykańskim rynku, na którym od zeszłego roku zmaga się ze znacznym spadkiem sprzedaży. Sieć boryka się z problemami również za granicą, niewykluczone więc, że zmiany w ofercie kawiarni dotkną także innych rynków.

Czytaj więcej

Duży azjatycki bank tnie 4000 stanowisk. Sztuczna inteligencja zastąpi ludzi

W 2024 roku stanowisko dyrektora generalnego Starbucksa objął Brian Niccol, który wcześniej kierował meksykańską siecią restauracji Chipotle. Ma on pomóc firmie wyjść z finansowych kłopotów. Jak zapowiedział Niccol, chce, aby sieć wróciła do swoich korzeni jako kawiarnia. Za jego sprawą Starbucks przywrócił także ręcznie wypisywane imiona markerem na kubkach oraz stacje samoobsługowe z cukrem i śmietanką, by odzyskać klientów.

Jak wyjaśniła sieć, napoje przeznaczone w tym roku do usunięcia „nie były powszechnie kupowane, są skomplikowane w przygotowaniu lub są podobne do innych napojów w naszym menu”.

„Upraszczamy nasze menu, aby skupić się na mniejszej liczbie bardziej popularnych pozycji, przygotowywanych perfekcyjnie” – podkreślił Starbucks. „To utoruje drogę dla innowacji, pomoże skrócić czas oczekiwania, poprawić jakość i spójność oraz dostosować się do naszej podstawowej tożsamości jako firmy kawowej” – dodała sieć.

Niebawem Amerykanie nie wypiją już Royal English Breakfast Latte w popularnej sieci kawiarni. Będzie to bowiem jedna z pierwszych pozycji, które znikną z oferty Starbucksa w USA. Podobny los spotka w najbliższym czasie także Białą Gorącą Czekoladę i kilka rodzajów mieszanych frappuccino. Zmiany mają stopniowo wchodzić w życie od 4 marca.

Złych informacji dla miłośników kaw jest więcej – do końca 2025 roku menu Starbucksa na rodzimym rynku ma zostać uszczuplone o niemal jedną trzecią. Firma przekonuje, że zmiany są na lepsze, ponieważ liczy na to, że dzięki zredukowanej ofercie klienci będą krócej czekać na swoje zamówienia, a jakość i spójność usługi ulegnie poprawie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Potrzebna zrzutka 600 tys. na upadłość spółki Palikota. Pusta kasa i 1400 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Masło na Wielkanoc będzie jeszcze droższe. Nawet 12 złotych
Przemysł spożywczy
„Bo nikt nie zabije żony po czekoladzie”. Zakazu reklamy piwa chce 48 tys. osób
Przemysł spożywczy
Olej rzepakowy z Białorusi nie wjedzie na Litwę. Oto powód
Przemysł spożywczy
Po sześciu latach spadków znów rośnie sprzedaż mięsa