Kwarantanna daje pracę sprzedawcom i informatykom

W ostatnich tygodniach najwięcej ofert pracy mieli do wyboru sprzedawcy, ale kolejne miejsca w statystykach Pracuj.pl zajmują informatycy i specjaliści ds. finansów.

Aktualizacja: 15.04.2020 12:31 Publikacja: 15.04.2020 12:17

Kwarantanna daje pracę sprzedawcom i informatykom

Foto: AFP

Co piąte z 36,7 tys. ogłoszeń opublikowanych w ostatnich tygodniach (od 16 marca do 14 kwietnia) na portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl było skierowane do sprzedawców. Szukały ich głównie sklepy spożywcze i drogerie, bo wiele z nich pilnie potrzebuje teraz ludzi na zastępstwo dla nieobecnych w czasie narodowej kwarantanny pracowników.

Na wzmożoną aktywność rekrutacyjną w handlu - na czele z dużymi sieciami supermarketów i dyskontów - zwracał też niedawno uwagę serwis Handelextra.pl. Wśród firm, które szukają rąk do pracy na dużą skalę wymieniał np. sieć Lidl, gdzie w kwietniu ruszyły rekrutacje na nowe stanowisko „pracownik wsparcia sprzedaży”, krajową GK Specjał, sieć Tesco, która w ostatnich tygodniach zatrudniła prawie 700 osób m.in. w obsłudze zamówień internetowych, i giełdową Grupę Eurocash. Ta ostatnia w kwietniu rozpoczęła kampanię rekrutacyjną ponad 2 tys. pracowników - zarówno do swoich sklepów, jak też hurtowni spożywczych i centrów dystrybucyjnych.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Poszukiwanie pracy
Na rynek pracy ruszyła jesienna fala młodych kandydatów
Materiał Partnera
SHEIN Rozwija Centrum Technologiczne w Europie: Trwa rekrutacja polskich ekspertów IT
Poszukiwanie pracy
Rekrutacja coraz dłuższa i bardziej frustrująca dla kandydata
Poszukiwanie pracy
Przybyło ofert pracy. Kogo najbardziej szukają firmy?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Poszukiwanie pracy
Płaca w IT jest prawie dwa i pół razy wyższa niż w firmach odzieżowych