Aktualizacja: 05.08.2021 21:02 Publikacja: 05.08.2021 21:00
Foto: Adobe Stock
Choć popyt na nowe samochody rośnie – według Instytutu Samar od stycznia do końca lipca 2021 r. rejestracje aut osobowych sięgnęły 281 tys. i wzrosły r./r. o przeszło jedną czwartą – coraz trudniej je kupić z powodu przerw w produkcji, spowodowanych brakami elektronicznych komponentów.
Czytaj także: Jak najlepiej sfinansować auto, gdy brakuje gotówki
Obie strony żyją w swoich silosach. W ten sposób nie wykorzystujemy w pełni ani możliwości polskich przedsiębiorstw, ani potencjału instytutów badawczych. Warto również przeanalizować istniejący w Polsce model finansowania badań.
Największymi wyzwaniami są wspieranie polskiego wzornictwa, podejmowanie inicjatyw edukacyjnych oraz zadbanie o dziedzictwo IWP bez regularnego wsparcia finansowego – mówi Michalina Pietrzyk, wiceprezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
W najbliższy wtorek odbędą się wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych. Choć sondaże są wyrównane, jedno jest pewne: protekcjonistyczne zapędy oraz brak chęci realnej redukcji deficytu budżetowego zwyciężą, niezależnie kto zostanie głową państwa - pisze młody ekonomista.
Dane historyczne wskazują, że październik i IV kwartał są okresami dobrymi dla kryptowalut. Ostatnio tym aktywom znów zaczęły sprzyjać rosnące szanse wyborcze Donalda Trumpa. Wybory mogą być pozytywnym impulsem dla części inwestorów.
W kultowym filmie „Czterdziestolatek”, który został nakręcony w latach 70., budowlańcami, inżynierami, kierownikami i prezesami są mężczyźni. To oni wykuwają kilofami przyszłość narodu na poligonach dworca centralnego czy Trasy Łazienkowskiej. A kobiety….?
Cyfryzacja dotyka każdej sfery działalności człowieka. To proces, który towarzyszy także biznesowi bez względu na branżę i skalę działalności.
Komisja Europejska lekkomyślnie podchodzi do elektryfikacji transportu ciężkiego, nie patrząc na koszty tego procesu, który wymagać będzie wydania dziesiątków miliardów złotych na wzmocnienie dróg.
Według amerykańskiej firmy Mitchell International produkującej oprogramowania dla branży motoryzacyjnej, samochody elektryczne częściej biorą udział w kolizjach, gdzie uderzenie następuje w tył pojazdu. Jest to przeciwny trend niż w przypadku wariantów spalinowych, gdzie dochodzi do uszkodzeń przodu, które są o ok. 40 proc. droższe w naprawie.
Czysta energia z fuzji jądrowej ma być tania i nieograniczona, a kompaktowy reaktor, wielkości kontenera, będzie można ustawić wszędzie. Rozwiązanie problemów energetycznych świata jest coraz bliżej.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
Zaczęło się od innowacyjnego pomysłu. Teraz Volkswagen testuje pierwsze elektryczne traktory dla nowoczesnego rolnictwa w afrykańskiej Rwandzie.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas